כתיבת דף אודות העסק ב- 10 אצבעות

יוצאים לדרך… כתיבת דף אודות העסק ב- 10 אצבעות

"אם אני כותבת על מישהו אחר אני פשוט אלופה, אבל על עצמי… זאת כבר בעיה רצינית" – זה פחות או יותר ההסבר שאני מקבלת מאנשים כשאני שואלת אותם אם הם התפנו לכתוב את דף אודות העסק שלהם.

ככה זה, קל לנו יותר לכתוב לאחרים, ואנחנו טובים ומדויקים יותר כשאנחנו צריכים להסביר פעילות עסקית של מישהו אחר, אבל על עצמנו – זה כבר סיפור אחר. תתפלאו, אבל לדעתי, דווקא האדם שיכול לכתוב אותנו בצורה הטובה ביותר, הוא אנחנו בעצמנו. כי מי עוד כמונו מבין את מהות העסק, מי יודע מהו החזון ומה השירות שאנחנו מציעים, לאן אנחנו חושבים להתפתח, ואיך נראה קהל היעד שלנו. מי אם לא אנחנו בעצמנו.

כתיבת תוכן לאתרים או כתיבה לדף עסקי ברשת החברתית מגיעה בנקודה כלשהי לצורך לכתוב גם את דף אודות העסק. כאשר במהות הכתיבה של הנישה הזאת יכולה לשרת אתכם לערוצים שונים.

בעלי עסקים רבים מגיעים אליי להדרכה לכתיבת התוכן השיווקי לעסק שלהם, ויחד אנחנו בונים אסטרטגיה של כתיבה שתלווה אותם בכל ערוצי התוכן הנדרשים.

לכתוב דף אודות העסק ולחשוב 'כתיבת תוכן שיווקי'

 

 

"מה הבעיה?! אני פשוט אספר על עצמי…"

המטרה בכתיבת דף אודות היא לא רק להניח על הדף את מי שאתם ומה שאתם עושים, אלא היא נועדה לייצר קִרבה ביניכם ובין לקוחות הקצה שלכם, שלעיתים הגיעו לערוץ הדיגיטלי שלכם מבלי שידעו עליכם דבר. במקרה הזה דף האודות נועד לגשר על פער של ניכור. הגולשים רוצים לדעת מי עומד מאחורי העסק. הם רוצים להיות בטוחים שהאנשים שנמצאים מאחורי אתר האינטרנט או הדף העסקי הם אנשים אמינים… ובקיצור, דף האודות נועד לתת להם ביטחון.
מכאן שדף האודות לא בא לספר סיפור. מאחורי כל משפט צריכה להיות חשיבה שתואמת את הכללים של כתיבת תוכן שיווקי. תנו להם להדהד לכם בראש, בזמן שאתם כותבים את דף האודות.

  • מה תרצו שאנשים יגידו עליכם ועל העסק שלכם לאחר שיסיימו לקרוא את דף אודות העסק – מהי התדמית שאתם רוצים ליצור אצל הלקוחות שלכם.
  • בהתאם לתדמית המבוקשת בחרו מה לכתוב. למשל, אם העסק שלכם הוא הדרכת טיולים אתגריים, אולי חשוב שתציינו שאתם עוסקים בספורט ובאיזה תחום.
  • ודבר אחרון בעניין זה, וחשוב ביותר… אל תגוללו על הדף סיפורים ארוכים, כי אנשים פשוט לא יקראו אותם.
  • והנה ציטוט נחמד של פרידריך ניטשה שיכול להאיר על העניין מנקודת מבט קצת שונה:
    "לדבר הרבה על עצמך יכול להיות אמצעי להסתיר את עצמך".

 

"אני מעדיף לכתוב רק על העסק. אין לי עניין שיתערבבו לי בחיים האישיים"

אני בהחלט יכולה להתחבר לאמירה שכזאת, וכשאני מגיעה לחברות שמזמינות כתיבת תוכן לאתרים אני שומעת את האמירה הזאת לא מעט פעמים. זה מובן, אנחנו רוצים לשמור על הפרטיות שלנו, ויש גם חשש מחשיפה שעלולה להזיק לנו. יחד עם זאת חשוב להבין מספר דברים:

  • בעידן הדיגיטלי כשעסקים מתנהלים ממרחק ודרך המרשתת, חשוב לזכור שלמרות שזה נשמע טריוויאלי להזמין ספה דרך חנות מסחרית באינטרנט, עדיין יש לא מעט אנשים שחוששים לקנות 'חתול בשק'. כאן בדיוק נכנס החלק של דף אודות, שמספר מי עומד מאחורי העסק.
  • אין צורך לחשוף את סיפור החיים שלכם. מספיק להכניס תמונה (אבל לא חובה), ולספר במספר משפטים על עצמכם. דרך טובה לעשות זאת היא לכתוב מספר משפטים על איך הגעתם לפתיחת העסק או על הקשר שלכם לתחום.

 

"אודות זה עליי או על העסק שלי?"

ההמלצה שלי היא תמיד לשלב בין השניים.
חלק ראשון יהיה אודות העסק עצמו, ובו תספרו על החזון של העסק, עקרונות, מהות, אג'נדה ואולי לאן פניכם מועדות.

בחלק השני מומלץ לתת מידע עליכם, ואם יש צוות אז גם על אנשי הצוות, ולכתוב מעט באופן אישי, בדרך שבה המלצתי בסעיף הקודם.

 

קראתם ובכל זאת אתם מרגישים שנדרשת לכם תמיכה ראשונית לפני שאתם יוצאים לדרך? מוזמנים לתאם איתי 'הדרכת תוכן לכתיבה שיווקית' ממוקדת לעסק שלכם. במספר מפגשים תקבלו כלים ליצירת אסטרטגיה לכתיבה שיווקית לעסק, ותצאו עם כלים מעשיים שיאפשרו לכם לכתוב דף אודות, פוסטים לפייסבוק, מאמרים לבלוג ועוד. מוזמנים להיכנס לקישור ולהשאיר את הפרטים שלכם, ואני אשוב אליכם לתיאום ההדרכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *