חשיבה אסטרטגית – ניהול נכון של הדף העסקי

כתיבה שיווקית בפייסבוק

רק מעצם המחשבה על כך שצריך לנהל עוד משהו בעסק מתכווצת בטנם של עצמאיים ועצמאיות, כי מרגע שנכנסו למסלול שכזה הם מגלים שעצמאות מגיעה עם מספר כובעים: שיווק, הנהלת חשבונות, שירות לקוחות, מזכירות, אחזקה ועוד, וזה מבלי להזכיר במילה אחת את העיסוק המרכזי שלהם, שממנו הם למעשה מתפרנסים.
לכן מובן מדוע הצורך לנהל ממד נוסף גורם להם לסגת לאחור, ולומר: "את זה אני כבר לא יכול לעשות, ובכלל אין לי שום כישורים בתחום של כתיבה שיווקית בפייסבוק". העניין הוא שעסק אינו יכול להתנהל היום מבלי שיהיה נוכח באחת מהפלטפורמות של הדיגיטל. נכון, אין חובה שבעל העסק יעשה זאת בעצמו, אפשר להעביר את זה לאנשי מקצוע טובים. אבל אם החלטתם להתגבר על תחושת כיווץ הבטן, ובכל זאת לעשות זאת, הנה מספר כלים שיסייעו לכם לנהל את הדף העסקי מנקודת מוצא טובה יותר שמושתת על אסטרטגיה.

כתיבה שיווקית בפייסבוק – מתחילים…

בודקים היסטוריה

הרבה לפני שאני מתחילה ליצור תוכן חדש ללקוחות אני בודקת את ההיסטוריה של הדף. יש אפשרות לקבל את הנתונים האלה בדף העסקי בלבד. בסרגל העליון בדף מקליקים על "עוד", ולאחר שנפתחה חלונית האפשרויות לוחצים על "נתוני השימוש". מגוללים למלטה, ומגיעים לנתוני פילוח על פוסטים שפורסמו בעמוד.

לפניכם תרשימים להמחשה…

כניסה לפונקציה של בדיקת נתוני העמוד בדף העסקי
נתוני השימוש

עכשיו כשנתוני הפרסום פרוסים לפניכם תוכלו לבדוק את אפקטיביות הפוסטים ממספר היבטים. והנה מספר שאלות שכדאי שתשאלו בנוגע להיסטוריית הפוסטים:

  • מהם הפוסטים שזכו למעורבות הגבוהה ביותר?
  • באילו ימים ושעות העוקבים שלכם נמצאים ברשת? (מצד ימין תוכלו לראות את התאריך ואת השעה שבה פרסמתם את הפוסט)
  • איזה פוסט חשבתם שיצליח, ולא הצליח? וגם להפך.
  • מהו סוג התוכן שנראה שעובד טוב במיוחד?

הבדיקה הזו תסייע לכם להבין טוב יותר את קהל היעד שלכם, ולמקד את הכיוון האפקטיבי ביותר לעסק, הרבה לפני שאתם ניגשים למלאכה עצמה – כתיבה שיווקית בפייסבוק.

בונים אסטרטגיה

'כל אחד יכול לכתוב' – את המשפט הזה אני אומרת לאנשי עסקים בכל הזדמנות. זה נכון, אבל… כן, יש כאן 'אבל' גדול. חשוב שהכתיבה לא תהיה ספונטנית. כתיבה שיווקית בפייסבוק, ובכלל לכל פורמט, מתחילה בהבנה של ערכים, בהגדרת מטרות ועל בסיסם נבנית תוכנית.

ההמלצה הרווחת היא לבנות תוכנית שנתית, אבל הניסיון שלי, במיוחד כשמדובר בעסקים קטנים, מצביע על כך שעדיף לבנות תוכנית רבעונית. הסיבה לכך היא שעסקים בתחילת דרכם עוברים תהפוכות, גְּדָלִים, מוסיפים שירות ומתחדדים. לכן בניית תוכנית לטווח רחוק מידי, לא תהיה תמיד רלוונטית כשיגיע זמנה.

הגדרת יעדים

כשהצורך הוא עסקי ההתייחסות אל כתיבה שיווקית בפייסבוק חייבת להיות… עסקית כמובן. לבניית התוכנית רשמו לעצמכם את היעדים לרבעון הקרוב. למשל, לקדם מוצר בריאות חדש, להגדיל את מספר העוקבים לעמוד (באמצעות תוכן בעל ערך לקורא), להניע אנשים להירשם לסדנה שתפתח בקרוב ועוד.

התאמת תכנים רלוונטיים לכל יעד

כדי להגדיל את עושר הרעיונות שלכם לסגנונות של כתיבה שיווקית בפייסבוק אני ממליצה להתחיל במחקר, ואין צורך לצאת מהבית לשם כך. כותבים בשורת החיפוש של גוגל את הנושא ומגלים תוצאות שונות. כדאי לבדוק מה מפרסמים ברשת המתחרים שלכם, ולעקוב אחר פרסומים של חברות גדולות מהתחום שלכם, וגם מתחום דומה. כל מה שתמצאו עשוי לשמש אתכם כהשראה לכתיבה.

מכאן מתחילים לבנות מאגר של רעיונות אפשריים. למשל, כדי לקדם מוצר בריאות, אפשר להעלות פוסטים שונים…

קראו עוד על דרכים להעשיר את מאגר הרעיונות >>>

  • "בקרוב הוא מגיע…" ואפשר אפילו ללכת רחוק יותר ובצורה הומוריסטית לפנות לאופציה של פוסט בסגנון ,""Save The Date.
  • אפשר להתמקד בחומר גלם אחד מתוך המוצר, ולכתוב על היתרונות שלו. חשוב לכתוב בצורה קלילה, ושלא יישמע כערך מוויקיפדיה.
  • לבקש מלקוח ותיק, שהתנסה במוצר, להגיד מספר מילים על היתרונות או על חוויית השימוש במוצר, וכמובן תמונה של הלקוח עם המוצר.
  • פרסום תמונה של המוצר על המדף בחנות.
  • מדוע בחרתם במוצר הזה?
  • ועוד

לחבר את היעדים לתכנים וליצור טבלה

ברשת תוכלו למצור תבניות חינמיות ליצירת תוכנית אסטרטגית למדיה החברתית, אבל לא בטוח שכל הפרמטרים יתאימו לצרכים שלכם. אני ממליצה על טבלת אקסל, שבה תזינו את ראשי העמודות המתאימים לכם ביותר. הנה ההמלצה שלי…

הרעיון בטבלה כזו היא שפעם בשלושה חודשים מתיישבים לתכנן, מייצרים תכנים בהתאם, מתאימים תמונות, ומכאן אתם כמעט לגמרי פטורים מעניין של כתיבה שיווקית בפייסבוק.

על מנת להשתחרר לגמרי מהעניין אפשר לתזמן את הפוסטים בדף העסקי. אני ממליצה להוסיף תזכורת בטלפון למועד שבו מתוכנן לעלות הפוסט, כיוון שבארצנו הקטנטונת ורוויית האירועים, יש סיכוי שהתזמון שלכם יתנגש עם אירוע לא נעים, ולא רצוי שדבר כזה יקרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *