לצאת לאור בימי קורונה

נוכחות דיגיטלית בימים שבהם נראה שהעולם עצר מלכת

אחת השאלות הפופולריות שעולות היום היא – האם להיות או לחדול מהרשת החברתית ומכל פורמט אחר שמייצר נוכחות דיגיטלית?
יש לא מעט עסקים שלא מתאפשר להם לספק שירות או שהיקף השירות שלהם הצטמצם משמעותית, והם אומרים: "גם ככה אף אחד לא יקנה ממני את המוצר או השירות, אז בשביל מה לפרסם?"

התשובה שלי לכך היא, שדווקא עכשיו לכתוב ולהיות נוכח וגם נוכחת, כי…

  • מתברר שהדיגיטל הפך להיות העולם שבו מתרחשת מִרב הפעילות בימים הסגר שכאלה. לכן האם יכול להיות שדווקא עכשיו לא תהיו שם? כי היום יותר מתמיד: "אם אתם לא שם, אתם לא קיימים".
  • וגם כדי לתת ערך ללקוחות שלכם, להראות שאתם נוכחים, במיוחד בתקופה הזו.

בשלב הראשון נייצר תשתית – בניית אסטרטגיית תוכן, שעל בסיסה נייצר את הפוסטים השיווקיים. על כך תוכלו לקרוא במאמר שלי שמתייחס לשיטה פשוטה לעשות זאת.
על החשיבות של יצירת אסטרטגיית תוכן שיווקי אומר רק שהיא אמורה לייצג את יסודות העסק, הערכים, החזון, קהל היעד, היעדים העסקיים . המטרה היא לייצר תמהיל של פוסטים שמייצג אותנו כעסקים. תבינו, אנשים לא יבואו בעקבותיכם בגלל פוסט בודד שמטייל לו אי שם ברשת החברתית. אנשים יפנו אליכם בגלל התדמית שיצרתם ברשת – ותוכן יוצר תדמית

אז מה נחוץ לשם כך? עקביות והתמדה בפרסומים, סבלנות והבנה שאת הפירות תקטפו במהלך הדרך – תזכרו שההשקעה ביבול היא מה שמוביל לקציר משובח – והכוונה ללקוחות איכותיים.

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

אבל עכשיו ניגש למלאכה, ובהנחה שאכן הכנתם תשתית של תוכן, הנה רעיונות קלים, שכל אחד ואחת יכולים לאמץ לעולמו או עולמה המקצועי, ולכתוב פוסטים מקצועיים, ששומרים על קלילות, ולפנות באמצעותם לקהל היעד שלכם.

מתנות קטנות – כתיבה שיווקית שיש בה ערך ללקוח

הרעיון הוא לתת לעוקבים שלכם הרגשה שהם נשכרים מהפוסטים שלכם, שיש להם ערך ותועלת במעקב; שהם ירגישו שיצא להם מזה משהו [זה יכול להיות באמצעות סרטון קצר או פוסט כתוב עם תמונה]. 
ועוד דבר שכדאי לאמץ בכתיבת הפוסטים הוא הגיוון, כדי שלא ייתפס כאילו אתם ממחזרים כל הזמן את אותו סגנון של כתיבה, שחוזר על עצמו שוב ושוב ושוב, אלא כתיבה מקורית, יצירתית ומעניינת.

#1 אין לי מושג על מה הוא מדבר…

חשבו על מידע שיעזור ללקוחות שלכם להבין סוף סוף משהו מהתחום המקצועי. ביאור מושג שקרוב לעולמם אבל רחוק מהבנתם.
הכוונה היא להסביר את המושג בקלילות. אל תתישו את העוקבים שלכם במידע מיותר, מסובך או ממושך. אפשר למשל, לספר סיפור ולהדגים באמצעותו את המושג או להמחיש את המושג בדרך מטפורית.

למשל, אם אני רוצה לדבר על חווית משתמש, אפשר לפתוח בצורה הבאה: "חברה שלי מתחרפנת בכל פעם שאני מזכירה את המילה "חווית משתמש". אז החלטתי לחבב את המונח עליה ועל עוד אנשים שרואים מסך שחור כשצמד המילים האלה מופיע מולם…"

לכל עולם תוכן יש את המושגים העמומים שלו, והנה דוגמאות מעולמות תוכן שונים: ריבית שצמודה למדד, אפיק סולדי להשקעה, ירושה מול צוואה, חווית משתמש, Ssd, שפה ויזואלית, השבחת יתר ועוד.

https://forms.gle/WTrZr2CpF5Zwx8F58

#2 תגרמו למישהו לחייך

פרגנו לקולגה או ללקוח. מומלץ כמובן ליידע אותם על כך מראש, ועדיף לקבל את ברכתם לכך. בסוג הזה של הפוסט אני ממליצה לאמץ לעצמכם מעין פינה חודשית שבה אתם מפרגנים למישהו מהתחום המקצועי שלכם, וכך הרווחתם חיזוק הקשר עם הלקוח או הקולגה ואתם זוכים בגיוון נוסף של התכנים.

אפשר למשל לספר על הנסיבות שחיברו ביניכם, ולאן זה התפתח היום.
אפשר גם לספר על פרויקט שהם מובילים או לספר מידע מעניין ובעל ערך עליהם, שיכול לעניין את העוקבים שלכם.

אני בטוחה שאם תצליחו לזהות את הדבר שחשוב להם לפרסם, הם ישמחו על כך שאתם יוזמים חשיפה נוספת שלהם. כמובן מומלץ בפוסט לתייג אותם, וכך להרחיב את החשיפה שלכם לקהלים נוספים.

#3 לכתוב על משהו שנראה לעוקבים מוכר, אבל לחדש!

מכירים את הנושאים שתמיד ימשכו אליהם קהל ספציפי של מאזינים. נניח שהקהל שלנו הוא נשים צעירות, ונדבר על לידה, מיד יוצר סביבנו מעגל נשים שתיזכרנה גם הן בחוויות הלידה שהיו להן, יזדהו, יתרגשו ויתחברו. כאן אני מציעה למעשה לכתוב על נושאים שהעניין שהם מעוררים הוא סוג של כמעט קונצנזוס, ונמצאים בכל תחום מקצועי.

למשל, כולם נתקלים בשלב כזה או אחר של חייהם בהתלבטות משמעותית, נדרשים לקבל החלטות מהותיות, מתמודדים עם אתגרים, נשברים, שוקלים לעזוב, מחשבים מסלול מחדש, רוצים לפרוץ את תקרת המקסימום שלנו, פוזלים לדשא של השכן, ועוד כהנה וכהנה נושאים שיכולים בקלות להפוך לתוכן שיעורר את העניין של העוקבים שלכם.

#4 מתחילים במוכר ופונים ימינה

המטרה בפתיח מוכר הוא לחבר את העוקבים שלכם לקרוא את הפתיח בהרגשה של "היי, אני מכיר את זה", ואז להפתיע ולהמשיך במשהו שלכם. זה יכול להיות משפט מוכר משיר או מציטוט. למשל פתיח בסגנון:"תעצרו את החופש הגדול, אני רוצה לרדת…" [פוסט להורים לקראת החופש או בימינו אנו הפוך לתחושה מכל הורה לילדים קטנים ששוהים איתו 24/7 מרגיש].

אחד הפוסטים שאני כתבתי לא מזמן [מוזמנים להציץ בדף העסקי שלי בפייסבוק] נפתח כך: "מקלדת, מקלדת, שעל השולחן – תעשי טובה, שחררי לי פוסט אחד שמסכם את הרעיון שיש לי בראש…" .

#5 קצת DIY לנשמה

פה אין הרבה מה להרחיב – כולנו אוהבים ללמוד לעשות משהו בעצמנו, גם אם לא ממש נשמש בזה בהמשך.
למדו את הלקוחות שלכם:
– איך לדגום צבעים [אם אתם מעצבים גרפיים]
– איך להרכיב outfit שמתאים לעבודה מהבית [אם אתם סטיילסטיים]
– איך להתכונן לפגישה עם עורכת הדין לעריכת הסכם [אם אתם עורכי דין בתחום המסחרי]
– מה לעשות כששוטר עוצר אותם על מהירות [אם אתם עורכי דין בתחום התעבורה]
– איך לחולל שינוי [אם אתם יועצים עסקיים, מאמנים או אולי מטפלים]
– ועוד

ולסיכום, פשוט אל תפסיקו לכתוב…

https://forms.gle/WTrZr2CpF5Zwx8F58

8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *