מהיום מנהלים את הדף העסקי

מהיום מנהלים לבד את הדף העסקי

כתיבת פוסטים לרשת חברתית

גלית בן חמו - כתיבת תוכן לרשתות חברתיות

כל אחד יכול לנהל בעצמו את הדף העסקי שלו. לא צריך להיות אומן מילים. אין צורך בידע מורכב בשיווק.
במעט התכווננות למטרה, כל אחד יכול להיות הכותב של הדף העסקי שלו. מוכנים? יוצאים לדרך…

ניהול דף עסקי מחייב קביעת לוח זמניםאל תתעצלו סמנו לעצמכם ביומן פעם או פעמיים בשבוע עבודה על הדף העסקי. ממש פגישה אישית, שתחייב אתכם להתפנות לכך.

שאלת תדירות הפרסום היא מאוד חשובה. יש שאומרים לפרסם לפחות שלוש פעמים בשבוע, וראיתי גם כאלה שמידי יום מעלים פוסט בדף העסקי ואפילו יותר מכך.
אני חושבת שהתדירות היא עניין של גישה. לדעתי צריך לייצר ביקוש לתוכן שלכם, ואם אתם נוהגים להציף בגודש מעצמכם מידי יום או קרוב לזה, אז סביר להניח שלאנשים כבר נמאס לראות את הפוסטים שלכם (אף אחד לא יגיד לכם את זה, כי לא נעים). נוכחות ברשת החברתית בתדירות של פעמיים בשבוע בעיני מספיקה בהחלט.
כמובן כדי לפרסם בשעות שקהל היעד שלכם נמצא ברשת, אבל לא צריך להיצמד לזה כמו תורה מסיני, כי אין פה כללי ברזל. הניתוחים הסטטיסטים אומנם יכולים לעזור, אבל אין בהם דיוק של 100 אחוזים. נסו גם בשעות פחות שגרתיות, ומקסימום פספסתם פוסט אורגני אחד. לפחות ניסיתם.

מתחילים לכתוב…

לכל תחום תוכן יש את המסרים השיווקים המדויקים לו, אבל אפשר לדבר על זה באופן כללי וכל אחד יוכל להתאים את ההמלצות לתחום שבו הוא עוסק.

  • לא ארוך ולא מייגע – מעל פסקה אחת זה כבר לא פוסט אלא מאמר. תוכן בן מספר פסקאות מומלץ לפרסום בבלוג או באתר שלכם, אבל לא ברשת החברתית. אפשר כמובן להעלות אותו בקישור ובהמלצה לקריאה.
  • מה אני רוצה לומר? חשבו על מסר אחד בלבד. המיקוד מונע מראש כתיבת מסר מבולבל.
    לדוגמה, אם אתם מוכרים כלי בית, אז כל פוסט יציג מוצר אחד מהחנות בלבד. ככה תרוויחו את תשומת הלב המלאה של הלקוחות למוצר. מעבר לזה תוכלו לגוון בקלות את הפוסטים שלכם. 
    כשהעסק שלכם הוא שירות, חשבו בכל פעם על צד אחד או נישה מתוך משהו שאתם עושים ופרסמו בעניינה פוסט.
  • אמנם אני באה מעולם התוכן, אבל זוכרת את תחילת דרכי ואת הדברים ששינן לי העורך בעיתון – 'תמונה שווה אלף מילים' לכן כבר אז יצאתי לכל מקום עם מצלמה. היום זה הרבה יותר פשוט, כי הטלפונים הניידים איתנו כל הזמן. עכשיו צריך לפקוח עיניים.
    מה אפשר לצלם? חדר העבודה שלכם, הקפה הראשון של הבוקר במשרד, מוצרים כמובן, פרויקט – לפני ואחרי, המראה מחלון המשרד, לקוח מרוצה, לוגו חדש… אין ספק צריך מעט יצירתיות, ובעיקר להיות מכוון לכך, כי ברגע שהמחשבה 'יושבת' לכם בראש אז הרעיונות כבר יגיעו.
  • "כולם רוצים שירים פשוטים…".
    כתבו משפטים פשוטים. לפעמים מנהלי דפים עסקיים מנסים להתחכם או למשוך תשומת לב, ומה שיוצא בפועל זה תוכן מבורדק. יש לכם מסר, פשוט הגישו אותו קל, נעים ומובן.
  • בראש ובראשונה חשבו מדוע הפוסט שאתם מתכננים להעלות יעניין את הקהל שלי? מהו הערך המוסף שהם יקבלו מהפוסט הזה. אם תעלו שוב ושוב ושוב פוסטים שמציגים עוד אחד מהמוצרים שלכם, הקהל שלכם יתחיל לדלג ואפילו יבטל את סימן ה- Like לדף שלכם.
    לכן, חשבו על תוכן בעל ערך מוסף כזה שגם אתם הייתם נהנים לקבל, והגישו אותו באהבה ללקוחות שלכם.
  • גוונו את הפוסטים בצורה הבאה:
    כמובן שיש המון דרכים לגוון את הפוסטים, אבל הנה מספר דוגמאות שאולי יוכלו לשמש אתכם כפתיח לכתיבה.

#שאלה ותשובה – שמעתם על הקליפ החדש של…? גם אני לא, אבל האפליקציה של מיוזיקל יודעת הכולללל. והיא כבר תדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם
#פוסט התייעצות – לדוגמה: "פונה אליכם בשאלה חשובה, מחפשת שם למוצר החדש…"

#פוסט חדשותי עדכנו על חידוש בתחום שלכם

#לינק למאמר בתחום שלכם, והבעת דעה מקצועית.

#פוסטים מסביב – פוסטים שקשורים בהתרחשות מסביב לעבודה עצמה – זה יכול להיות משהו שראיתם בפתח המשרד, בדרך לפגישה, הכנות לצילומים מקצועיים.

#יפה לכם לפרגן – פרגנו לקולגות. יש בזה אצילות.

#פוסט גַּרְיָן (טיזר) – "יואו איך שאני מתרגשת. בינתיים לא יכולה לספר, אבל בקרוב ממש בקרוב אני מתחדשת במשהו שיעשה לכם טוב…"

#מסר בגובה העיניים – כתבו בשפה של קהל היעד, אבל שמרו על הסגנון האישי שלכם.  
למה חשוב לשמור על הסגנון האישי? כי אם המסר לא יהיה אמיתי, הלקוחות שלכם יזהו את זה מיד. מעבר לזה, כמה זמן תוכלו להתחזות בכתיבה למשהו שאתם לא באמת. לכן המסרים צריכים להיות כנים לצד התאמה, עד כמה שאפשר לקהל היעד שלכם. מה שנקרא, 'אל תרבו תדברו גבוהה גבוהה…' 

והכי חשוב… אל תכתבו משהו שלא נוח לכם איתו רק כי אמרו לכם שככה צריך. כתבו פוסטים שאתם שלמים איתם, שמשקפים אתכם, ושהולמים את קהל היעד שלכם.

גלית בן חמו | כתיבת תוכן לרשתות חברתיות |
052-2951407