זה קורה לכולנו, ולא מעט. מאגר הרעיונות לכתיבה שיווקית לעסק מתייבש. מניסיון שלי זאת אחת הסיבות לכך שאנשים שמתחזקים בעצמם את השיווק של העסק, מפסיקים את פעילות השיווק לא רק באותו שבוע, אלא בכלל. וזה לאחר שקיבלו החלטה אמיצה, ובנו לעצמם תוכנית עסקית ולצידה מטרות שבועיות לפרסום קבוע. ואז מגיע רגע אחד של שבירה, שבו בוקר אחד מאגר הרעיונות שלהם מיובש כמו המדבר, והנה סיבה ראשונה לפרוש מהמרוץ. הם אומרים לעצמם משהו בסגנון: "גם ככה אין לי שמץ של מושג בכל ענייני התוכן למיניהם, אני יודע למכור תיקים, אבל לא נולדתי עם עט ביד", וכך מתגייסת "לעזרתם" הצדקה מצוינת לעזוב הכול, ולגשת למה שהם יודעים באמת. האמת בצדק, מי צריך את כאב הראש הזה של כתיבה שיווקית, מעורבות בקבוצות בפייסבוק או עיבוי נפח התוכן במאמרים מקצועיים.
אבל אם בכל זאת הגעתם לנקודת המשבר, ואתם מחפשים דרך להיחלץ ממנה. אם אתם מהסוג שנלחם ובכל זאת מעוניינים להמשיך בעצמכם כתיבת תוכן שיווקי לעסק שלכם, הנה מספר רעיונות להשראה שיעזרו לכם להעיר חזרה לחיים את השריר של כתיבה שיווקית בפייסבוק, באתר או בבלוג שלכם.
ההשראה – רעיונות שיחזירו אתכם לשולחן כתיבת תוכן שיווקי
כתיבת תוכן שיווקי משמשת לכל צורך של העסק: זה יכול להיות כתיבה שיווקית בפייסבוק, כתיבת תוכן לאתר אינטרט, כתיבה לפלייר פרסומי או כל פורמט אחר שמקדם את העסק ואת הנראות שלו. הרעיונות הבאים נועדו להכניס רוח חיים מחודשת על מנת שתזרום ותעיר את מאגר הרעיונות שלכם, כך שתוכלו שוב להתיישב ולכתוב תוכן שיווקי מנצח לעסק שלכם.
קראו עוד 5 טכניקות ליצירת תוכן שיווקי מנצח
איך מעירים את השד הרדום?
לפני הכול לא להיבהל. זה לא אומר שאם היום אין כל סימן קלוש למחשבה קראטיבית, זה מצביע על עתיד מדברי יבש ואביך. זה רק אומר שהיום נגמרו לכם הרעיונות, אבל עוד רגע הם יכולים לצוץ מחדש. לפעמים מה שנדרש זו רק דחיפה מלאכותית קלה.
#1 להניח לעצמנו – מלחמה במצב המתסכל עלולה לפעמים להכניס אתכם ללופ עוד יותר מתסכל. מכירים את ההוא שעומד מול קיר ועסוק בלפרוץ אותו שוב ושוב ושוב, כשהתסכול שלו רק הולך ומתגבר מרגע לרגע. הוא כל כך עסוק בניסיונות האלה לפרוץ את הקיר, עד שהוא מפספס שבמרחק קצר מהמקום שבו הוא עומד נמצאת דלת, וכל מה שצריך לעשות זה פשוט לפתוח אותה ולעבור לצד השני.
אבל, יש להיזהר מכך שהמנוחה תהפוך לשכחה. לכן כשמחליטים להניח לדברים, חשוב מראש להגדיר פרק זמן למנוחה. עד מחר, בעוד שלושה ימים או בעוד שבוע, ואת המועד שקבעתם לסמן לעצמכם כתזכורת מחייבת ביומן.
#2 לצאת מהשגרה – אני יודעת מה תגידו, אין לכם זמן להתפנות לשבירת שגרה. "יש לי מיליון דברים על הראש". למה צריך לשבור שגרה רק כדי לקבל רעיון שישמש אתכם לצורך כתיבת תוכן לאתר אינטרנט או אולי לצורך כתיבת תוכן שיווקי?
ומה אם אומר לכם ששבירת שגרה לא חייבת להיות כרוכה בשינויים שדורשים מאמץ מיוחד. למשל, נגיד שהחלטתם לכתוב לעצמכם את התוכן השיווקי בשעה יעודה, ולא עולה לכם רעיון קלוש בראש. מה דעתכם להזיז את המקום שבו אתם נוהגים לשבת, ולשבת למשל בגינה ציבורית? שבירת שגרה יכולה להיות משהו קטנטן, שמזיז אתכם מאזור הנוחות שלכם, מההרגלים הקבועים, מהשגרה… ומה קורה כשזזים מאזור הנוחות? המוח מתמודד עם דברים חדשים, ומתעורר לחיים.
"שנו את מחשבותיכם, ותוכלו לשנות את עולמכם".
ד"ר נורמן וינסנט פיל
#3 אתרי אינטרנט להשראה – לכל אחד יש את אתרי האינטרנט שמעלים בקביעות תכנים מעוררי השראה. אם זה בתחום של עיצוב הבית, סטיילינג, מזון, מידע פנסיוני (כן, תתפלאו גם כאן יש אתרי אינטרנט שהם מאגר נפלא לרעיונות) ועוד.
אחד המאגרים שממלאים מצברים בכל תחום הוא כמובן Pinterest, שלא לשווא מלווה בסלוגן: "The world's catalog of ideas". לא נתקלתי בתחום שבו לרשת החברתית Pinterest אין מענה, אחרי הכול, מי שמתחזק אותו הם אנשים מכל העולם.
ההצעה שלי לקבלת השראה לצורך כתיבת תוכן שיווקי היא לא לחפש בקטגוריות תוכן שהן מובנות מאליהן, כלומר; אם מחפשים השראה לכתיבה בתחום עיצוב הבית, בחרו בקטגוריות אחרות, כמו; רעיונות לצילומים מדליקים או נופים בעולם. הרעיון הוא דווקא לשוטט באזורים אחרים, שייתכן ויציעו לכם רעיונות בלתי צפויים, שזה בדיוק מה שנדרש כדי לכתוב בצורה יצירתית.
#4 להשתעמם – כן, כן, זו לא טעות דפוס. ההצעה שלי היא לא אחרת מאשר פשוט להשתעמם. את הרעיון שאבתי מהרצאתה המרתקת של Manoush Zomorodi בוועידת TED, שבה היא מסבירה כיצד השעמום היה עבורה מקור להשראה.
למעשה התרגלנו למלא כל רגע נתון ביום-יום שלנו בתוכן, ובזמן הפנוי אנחנו נוהגים לבהות במסכים של מכשירי המובייל השונים. מתעוררים בבוקר ומיד מושיטים יד לסמרטפון שנמצא בסמוך למיטה, מכבים את השעון המעורר, ומיד נכנסים לדואר האלקטרוני, לרשת החברתית, לאפליקציה של החדשות ומתעדכנים.
מתי בפעם האחרונה זכור לכם מצב שבו פשוט השתעממתם? שכחנו איך לעשות את זה, ותתפלאו מה יקרה לכם כשלשעה קלה תרשו לעצמכם פשוט לעשות מאומה.
#5 לצאת לצורך מילוי מצברים – המקום שממלא אצלי את המצברים מחדש הוא הים, אחרים מתמלאים מסיבוב בשכונה או מטיול קצר עם הכלב. נכון, מדובר ברעיון שדורש לפנות שעה או שעתיים מהשגרה העמוסה, אבל במבחן התוצאה, כשהכול מרגיש תקוע, יציאה כזו למקום אחר, יכולה להיות בעלת ערך רב יותר לתפוקת העבודה המצטברת שלכם מיום העבודה.
#6 ספרי מוטיבציה – במדף הספרים שלי יש תמיד מספר ספרי מוטיבציה ותודעה, אלו שאני לא מעבירה הלאה וגם לא משאילה, כי יש להם שימוש יום-יומי. ייתכן שבספרים האלה כתובות לא מעט קלישאות, אולי תגידו שאין בהם משהו שלא ידעתם, וסביר להניח שבחלק גדול מהם אין חידוש מרעיש במיוחד. בכל זאת יצרתי לעצמי מאגר של ספרים, שבחרתי בקפידה, ואני מתייחסת אליהם כ"מנוף חילוץ" מיוחד לזמנים של תקיעות מתמשכת.
ספרי המוטיבציה מצליחים לא פעם להניע אותי מההרגשה של "דרך ללא מוצא", שנקלעתי אליה, ומסייעים באתחול מחודש של המערכות שלי. ממש כמו שקורה כשמסדרים ארון, ופתאום מגלים משחקים חדשים, אלבום עם תמונות מרגשות ובגדים 'חדשים' שמרעננים את הקולקציה לעונה הקרובה.
#7 בשביל מה יש חברים? האנשים מסביבכם: משפחה, חברים וגם הילדים שלכם יכולים לעזור לכם להסתכל על כל העניין מנקודת מבט שונה. פשוט תשאלו אותם שאלות, כמו: מה היה מעניין אתכם לקרוא על התחום המקצועי שלי? מה עוד הייתם רוצים לדעת? מה הדבר בתחום שלי שאין לכם מושג במה מדובר? כל אחד מהאייטמים שיציעו לכם האנשים מסביב הוא רעיון חדש שיכול לשמש אתכם לצורך כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לאתר אינטרנט או כתיבה שיווקית בפייסבוק.