רעיונות לכתיבה שיהפכו אתכם לקופירייטרים של העסק

הפעמונים שיהדהדו בכל פעם ש"רעיון לכתיבה שיווקית" יעמוד בפתח העסק

אז באותם ימים כשהעסק היה רק רעיון או יעד ברשימה לעתיד, לא עלתה לרגע המחשבה על הדברים שיש לעשות מסביב. גם אם כבר שמענו על כך מחבר שיצא לעצמאות, לא העלינו על דעתנו שזה אפשרי. כל מה שהיה לנגד עינינו היה שנעשה רק מה שאנחנו אוהבים. אבל לימים כשהעסק יצא אל האור גילנו שמעבר לכובע המקצועי שאותו אנחנו חובשים, יש עוד הרבה מאוד כובעים שנידרש לחבוש מעתה ועד עולם, כמו; מנהלי חשבונות, שירות לקוחות, מנהלי משרד, יחסי ציבור, גבייה, קשרי לקוחות… וזה מבלי לומר מילה אחת על הצורך להישאר על המפה הדיגיטלית, ולהיכנס גם לנעלי איש השיווק של העסק. בכובע הזה יש לא מעט משימות, כמו; כתיבה לאתר התדמית של העסק וניהול דף עסקי בפייסבוק, שאליו יש להעלות לפחות פעם בשבוע (ורצוי יותר מזה) תכנים מעניינים, שיציגו את העסק בכל פעם מכיוון אחר ובצורה מעניינת במיוחד.

אני יודעת המחשבה הראשונה ברגעים כאלה היא: "תעזבו אותי בשקט, אני אפעל בשיטה הישנה. בחיים לא למדתי כתיבה לאתרי אינטרנט, אני צלמת…" וככה אתם משחררים את המשא הכבד מעל כתפיכם, או לפחות חושבים שזה מה שאתם עושים. טוב, ברור שזה לא עובד ככה, כי העידן הדיגיטלי מסתכם במשפט המוכר והידוע:

"אם אתה לא שם – אתה לא קיים'.

אבל אל ייאוש. במאמר הזה ריכזתי עבורכם מספר רעיונות שיעזרו לכם להניע את הדף העסקי, וגם ישמשו אתכם לצורך כתיבת תוכן לאתר של העסק.

מוכנים?! הנה מתחילים…

כתיבה לאתרי אינטרנט או לדף העסקי מתחילה ברעיונות

הרעיון הוא בעצם המפתח, כי לכתוב כל אחד יכול. האתגר האמיתי הוא למצוא את אותו רעיון שיניע את הכתיבה שלכם.

הכתיבה היא סיפור. לא משנה מה תכתבו, נסחו את הדברים בצורה של סיפור. ואיך עושים את זה? תחשבו שקרה משהו שקשור לעסק שלכם היום. לקוח שנכנס וקנה משהו ששכב על המדף הרבה מאוד זמן, לקוחה שהחמיאה לכם, ספק שהאיר משהו חדש שלא חשבתם עליו או אולי התפתחות מעניינת בעסק. עכשיו, נסו לחשוב איך הייתם מספרים את זה לקהל מאזינים.

צריך להבין שהכתיבה בעידן הדיגיטלי התרחקה מאוד מהסגנון הפורמלי והמיושן. כתיבה בסגנון הזה מופיעה היום בעיקר במסמכים רשמיים או בדף פרופיל של חברה, ולרוב יעשה בה שימוש גם לצורך כתיבת תוכן לאתר, וגם כאן תלוי בתחום העיסוק.

קהל היעד רוצה שתפנו אליו ותדברו איתו באופן ישיר. לכן כתיבה שמספרת סיפור מאפשרת ללקוחות שלכם לשמוע את הקול שלכם מבין המילים הכתובות, ולהרגיש אליכם קִרבה.

על מה כותבים?!

הרשימה ארוכה בהחלט, והנה מספר דוגמאות:

  • מוצר חדש – ספרו מה מיוחד בו, מה אפשר לעשות איתו, מה אומרים עליו בתקשורת, מי בעולם משתמש בו, למה הוא משמש (התועלות שלו), ביקורת שלכם על המוצר אחרי שהשתמשתם בו בעצמכם או אולי לקוח שהשתמש בו, ומה הוא מספר עליו.
    לפני שהמוצר מגיע לעסק אפשר לייצר סביבו 'באז תקשורתי', ולהודיע ללקוחות שאוטוטו מגיע המוצר שכולם חיכו לו, ואולי לספק רמז או לשאול מי יודע מה עומד להגיע. "הסקרנות תמיד הורגת את החתול", זה בדוק.
  • דיאלוג מעניין ששמעתם, ואפשר גם פרי דמיונכם, שמייצג פן בעסק שלכם. למשל אם העסק שלכם הוא בתחום הגישור, ושמעתם בני זוג מתווכחים ברחוב על חלוקת התפקידים בבית, אפשר להתחיל בציטוט של דבריהם, ומשם לגלוש להתייחסות האישית שלכם לנושא.
  • הומור זה תמיד טוב. שחררו את התפיסה השמרנית של פעם, ואפשרו לעצמכם לספר משהו עם מעט קריצה. כמובן, הומור חייב להיות בטוב טעם, ולא משנה באיזה תחום אתם עוסקים. אפשר למשל לסיים מאמר או פוסט שנכתבו בצורה מקצועית, באיזה שהיא אמירה מחויכת. האמירה הזאת משדרת שמאחורי התוכן השקול הזה יש אדם חביב, שמחובר גם לאנשים ולא רק לנתונים.
  • השתלמות או כנס מקצועי. פשוט וקל. תמונה טובה עם רקע שמציג את אולם הכנסים, אולי תמונה עם קולגה או עם המרצה, וכמובן משפט קצר, בסגנון: "מתעדכנת בחידושים ובטרנדים מעולם הסטיילינג. במשפט אחד מסכם רק אומר: שאני חוזרת עם מלא-מלא רעיונות, אז תתכוננו, כי ארון הבגדים שלכם עומד להשתנות".
  • להתחבר למה שקורה בעולם. החיבור הזה למה שקורה מסביב מראה ללקוחות שלכם שאתם לא פועלים בתוך בועה. אתם חלק מקהילה. מעבר לזה יש כל כך הרבה דברים שקורים בארץ ובעולם וכל אחד מהם יכול להיות רעיון בפני עצמו. למשל, חגי ישראל, ויש לא מעט, מציעים לכם שפע של אפשרויות לכתיבה. צריך פשוט לחשוב על המשמעות שמסתתרת מאחורי החג.
    ניקח למשל את חג סוכות, ונחשוב מה המשמעות שלו. מתחילים לזרוק מילים לאוויר, כמו; ישיבה בסוכה בצוותא, מנהג קבלת אורחים, חברות, שבעה ימים, ארבעת המינים, חג האסיף ועוד.
  • התלבטויות בעסק. תגלו ששיתוף של הקהל שלכם בחלק מההתלבטויות שאתם עוברים מייצרת עניין גדול. אנשים רוצים לדעת מה קורה מאחורי הקלעים של העסק. זה כאילו נתתם להם אישור כניסה לדלת האחורית. כמובן שכתיבה כזאת צריכה להיעשות בשיקול דעת, ולא לחשוף את הבטן הרכה של העסק. לדוגמה, ברור שלא תספרו ללקוחות שלכם שאתם מתלבטים איזה מדביר להזמין, אחרי שגילתם חולדה במטבח של המסעדה.

לכתוב זה החלק הקל. הקושי הגדול הוא למצוא את הרעיונות לכתיבה, או יותר נכון להעיר את עצמכם במהלך היום לאירועים פשוטים שכל אחד מהם יכול להיות פוסט. אני קוראת לתהליך הזה 'פעמונים מהדהדים', שמצלצלים בכל פעם שמשהו קורה ואפשר לכתוב עליו. כדי לפתח את המיומנות הזאת צריך פשוט להתאמן. זה קשה בהתחלה, אבל כשמתרגלים הפעמונים לא מפסיקים לצלצל.
בעניין כתיבה לאתרי אינטרנט… פה אני מחלקת את ההתייחסות שלי לשני חלקים. כתיבה לאתר עצמו, ראוי ורצוי לתת לאיש מקצוע שיעשה עבורכם, אבל כשמדובר בבלוג מקצועי, פה אני בהחלט חושבת שאפשר לתפעל את העניין בעצמכם.

מעוניינים בכתיבה מקצועית לאתר האינטרנט, מוזמנים לפנות אליי: 052-2951407  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *