רעיונות לכתיבה מתחילים בהקשבה לסביבה
"נגמרו לי הרעיונות, כתבתי כבר את כל מה שאפשר לשיווק העסק שלי".
כל עצמאי ועצמאית שמנהלים את כתיבת התוכן השיווקי שלהם, מגיעים להרגשת התסכול הזו. לקוחה שלי תיארה פעם את המצב הזה כרחוב ללא מוצא. היא הסבירה שברור לה שחשוב להיות נוכח ברשת, אבל היא לא מצליחה להוציא אפילו פיסת מידע אחת ולהפוך אותה לפוסט ברשת החברתית.
זה נכון, לרוב בעלי העסקים אין רקע כלשהו בתחום של כתיבה לאתרי אינטרנט, לדף העסקי או לכל נכס דיגיטלי אחר.
אותה לקוחה הבינה באופן אינטואיטיבי שיש צורך בתוכן, אבל לא כולם מבינים מדוע חשוב ללוות את העסק שלהם בתוכן או במילים אחרות: מי הכתיר את התוכן למלך?
נכסים דיגיטליים – כתיבה לאתרי אינטרנט, לדף העסקי ולכל ערוץ אחר – מדוע זה נחוץ בכלל?
אנשים מתפארים בנכסים המוחשיים שלהם: "יש לי בית להשקעה והתשואה החודשית ממנו היא ההבטחה שלי לפנסיה", כך הסביר לי פעם ידיד בגאווה גדולה. שמחתי בשבילו, וכיוון שהוא גם בעל עסק, שאלתי – ונכסים דיגיטליים שמניבים לך רווחים היום יש לך?
הוא לא השיב ואני הסברתי לו את המשמעות של הנכסים הללו. נכס דיגיטלי יכול להיות דף עסקי בפייסבוק, אתר אינטרנט, בלוג, כרטיס עסק, ערוץ ביוטיוב, פרופיל בלינקדין ועוד, וכל אחד מהם הוא נכס שעשוי לשמש אותך ככרטיס ביקור מול הלקוחות שלך.
ומדוע הנכסים הדיגיטליים חשובים?
כיוון שכאשר לקוחות פוטנציאליים מעוניינים לקבל עליכם מידע לפני שהם פונים אליכם או לפני שהם מבצעים רכישה, הם ניגשים לרשת האינטרנט ובוחנים מהם הנכסים שלכם – האם יש לכם אתר, עד כמה הוא מושקע, איך אתם נראים בדף העסקי, מתי פרסמתם לאחרונה פוסט ומהי איכות הכתיבה שלכם.
כל אלה יצרו את הרושם הראשוני.
כתיבה לנכסים הדיגיטליים אפשר בהחלט לכתוב בעצמכם, למעט כתיבה לאתרי אינטרנט – כאן אני ממליצה על כותב מקצועי. בשאר התחומים, ובעיקר בכתיבה לרשתות החברתיות, אני חושבת שבעלי עסקים, קטנים בעיקר, הם אלה שחיים את היום-יום של העסק ויכולים לכתוב את הפוסטים בעצמם.
בכל יום אנחנו חולפים בחיפזון דרך עשרות רעיונות, שיכולים לשמש כהשראה לכתיבה
אז מדוע זה קורה לנו?
מדוע אנחנו מתקשים להוציא לאור פוסט בן 4 עד 5 שורות?
לרוב כיוון שנדמה לנו שכל מה שאנחנו יודעים בתחום המקצועי שלנו, יודעים גם כולם. תתפלאו, אבל ממש לא.
אחת הדרכים לפקוח את עיניכם לרעיונות לכתיבה היא פשוט לשאול אנשים מסביב שאלות על העסק שלכם. לכן ההצעה שלי אליכם היא לצאת לעולם וללקט מהסביבה שלכם רעיונות לכתיבה.
והנה מספר שאלות שתוכלו לשאול קולגות, לקוחות ותיקים וחברים קרובים, ולהשתמש בהם כהשראה לכתיבה:
- מה מעניין אותם בתחום הידע שלכם? חלק מהאנשים לא ינדבו מידע שכזה מחשש שתחשבו שהם תמימים או אפילו טיפשים, אולם כשתציגו בפניהם את מטרת השאלה הם ישתפו אתכם פעולה.
- מה חידשתם להם שהם לא ידעו קודם לכן? בעניין הזה מצפות לכם לא מעט הפתעות.
- מהו הנושא שיעניין אותם לדעת עליו עוד?
- האם יש תחום מסוים מתוך הידע המקצועי שלכם שהיו רוצים ללמוד לעשות בעצמם? במידע הזה תוכלו להשתמש ליצירת פוסט שהוא טיפ נדיב ללקוחות.
- איזה תחום בעשייה שלכם הם אינם מבינים? למשל, אנשים אינם מבינים מה עומד מאחורי ההנחיה של הדיאטנית לצמצם את כמויות הקפה בזמן של דיאטה.
- מה מהערכים האישיים שלכם מקלים עליהם את תהליך הרכישה? למשל, יושרה ושקיפות מלאה מול הלקוחות, שמסייעת להם לקנות מוצר יקר מבלי לחשוש מתרמית.
בנוסף לשאלות האלה, שימו לב לשאלות שאנשים חוזרים ושואלים אתכם כשאתם מציגים את העיסוק שלכם.
ממליצה לכם בחום לפתוח אוזניים ופשוט להקשיב…
מוזמנים להציץ בדף העסקי שלי בפייסבוק: כתיבת תוכן ועריכה – גלית בן חמו