מה הסיפור שלך? תוכן לסטורי ברשת החברתית

בהתחלה הרבה אנשים לא הבינו: "מה הקטע – פוסט שנשאר באוויר רק 24 שעות?!"
אבל אחרי החשדנות והפקפוק בהצלחתו של הפורמט, הוכיח הסטורי שהוא כאן כדי להישאר.
במאמר הזה אני רוצה להתמקד ביצירת תוכן לסטורי בשתי הרשתות החברתיות המרכזיות – פייסבוק ואינסטגרם [שאגב, הן קרובות משפחה – אותו אבא ואימא]. אבל רק לידע כללי, יש גם סטורי ב־WhatsApp, ותוכלו מתוך חלק מהדברים שכתבתי להקיש גם לפלטפורמה הזו. אבל לפני שניכנס לעניינים, בואו נבין למה לנו לטרוח בכלל.

מוזמנים להציץ בפרופיל שלי באינסטגרם – בהייליטס תוכלו לצפות בתכנים קודמים.

אז למה לנו סטורי בכלל?

חשיפה! חשיפה! חשיפה!
למעשה זה הדבר המרכזי שמייצר הסטורי, והלוא לשם כך התכנסנו מלכתחילה ברשת החברתית. אני לא מבינה גדולה במספרים, אבל אני בהחלט יודעת לומר לכם [ותוכלו לקרוא על זה בכל פינה אפשרית ברשת] שהחשיפה של הסטורי היא הרבה־הרבה־הרבה יותר גדולה מאשר החשיפה לפוסטים; ואם אנחנו מדברים בהשוואה לפוסטים שעולים בדף העסקי, אז פה מדובר כבר על הרבה־הרבה־הרבה־הרבה־הרבה יותר חשיפה.

מדובר למעשה בחשיפה כפולה, כי מצד אחד יותר מהקהל שלכם רואה את הפרסום הנוכחי, ומצד שני הסטורי מגדיל את כמות העוקבים שלכם.
איך זה קורה? יש כמה דרכים להגדיל את החשיפה באמצעות סטורי. אני לא ארחיב יותר מדי על העניין הזה במאמר הזה. אבל בקצרה רק אומר שמידת החשיפה תלויה מאוד באיכות של התוכן לסטורי שלכם, אז כדאי להשקיע. ומעבר לזה, יש עוד מספר טריקים שיקפיצו את חשיפת הסטורי, אבל על זה מבטיחה להוציא פוסט נוסף בהמשך.

סטורי ללא מילים בפורמט אישי, שמחבר את הלקוחות שלכם לאדם שנמצא מאחורי העסק

הפרופיל של הסטורי – בואו נבין מה הקטע פה? 

הסטורי עולה ל־24 שעות בלבד, ואחר כך נעלם, אלא אם כן תחליטו לשמור אותו בהיילייטס [אינסטגרם] או בנבחרים מהסטוריז [פייסבוק] – ואני ממש ממליצה לעשות את זה. הסיבה לכך היא שכשהקהל שלכם ייכנס לפרופיל שלכם, הוא יכול להיכנס לארכיון, ולהתרשם מהממד הנוסף שלכם, וזו דרך נוספת ליצור קִרבה עם הקהל.

שחררו עניבות! הרעיון הוא להציג משהו מחיי היום־יום שלכם. לכן אין צורך להנדס יותר מדי את הפוסטים. תגישו לקהל שלכם תוכן שאינו מלוטש. צלמו את הרגע כמו שהוא, וככל שהוא יהיה יותר טבעי, הרי זה משובח.
ההשקעה היחידה שנדרשת היא בכלים הגרפיים שמציעה לכם פלטפורמת הסטורי [ואפשר להיעזר באפליקציות חיצוניות, כמו; Canva]. אישית אני מעדיפה את העריכה הגרפית של האינסטגרם, כי יש בה הרבה אפשרויות והחידושים עפים שם כל הזמן.

עניין טכני שחשוב לציין –  את התמונות לסטורי מצלמים לאורך. בשונה מפורמט התמונות הרוחביות של הפוסטים בפייסבוק. למה? כי זו תבנית הפורמט. כמובן שאפשר להעלות תמונה רוחבית, ולעשות התאמות [גם אני בשל אילוצים העליתי כאלה – למשל בצילומי קבוצה שהתמונה חייבת להיות רוחבית], אבל אם אפשר, הקפידו על צילום לאורך; גם של תמונות וגם של סרטונים.

בניגוד לפוסט בעמוד הפרופיל האישי או העסקי, הסטורי בא לספק לעוקבים או לחברים הצצה רגעית אל מאחורי הקלעים שלכם. יש אנשים שהחשיפה הזו מרתיעה אותם, כיוון שהם שומרים על הפרטיות שלהם. אבל אתם אלה שתקבעו איזה תוכן ייכנס לסטורי, ואת מידת החשיפה. אני תמיד אומרת שאין צורך להניח את "הקורקבן" שלכם פתוח בפני כל הגולשים ברשת, ובהחלט חושבת שזה מיותר. שתפו רק במידה שמתאימה לכם, ויש מלא דרכים לעשות זאת, מבלי לפגוע בפרטיות שלכם.

צילום רוחבי מאולץ, שקיבל טויסט ונכנס לאורך. לא לשכוח לתייג את החברים!

תוכן לסטורי – 3 עקרונות

אם אתם רוצים לייצר תוכן לסטורי באופן עקבי ולעורר עניין, אז כדאי מאוד שתבססו אותו על שלושה עקרונות מרכזיים:

  • לגוון את התוכן [כי בא לי למות כשאני רואה את אותה כוס קפה בסטורי שוב ושוב ושוב]. לא שזה פסול, אני בכבודי ובעצמי מעלה פה ושם כוסות של קפה. אבל אל תפגיזו את הכוסות של הקפה, והשייק והתה וכו'; כי זה יראה כאילו אין לכם מעוף, וזה מה שיש לכם לתת.
  • לתכנן [כן, זה אפשרי]. התכנון יתבסס בחלקו על אירועים שמופיעים לכם ביומן ובחלקו השני על ספונטניות. אם ביומן מופיעה לכם פגישה עם לקוח, שאתם יודעים שיפרגן בכיף, ומעבר לזה יש לו גם מלא עוקבים [יגדיל לכם את החשיפה], אז תכינו לעצמכם תזכורת בטלפון, שלא תשכחו לצלם.
    לצד זה השאירו מקום לספונטניות, וצלמו בכיף כשיש הזדמנות מדליקה.
  • תמונה בליווי של משפט קצר – חברים, הסטורי שלכם רץ על המסך. נכון, שהצופים יכולים ללחוץ קלות על התמונה ולהשקיע בקריאה; אבל מראש אם תציעו מגילה ארוכה, אף אחד לא יטרח. הרעיון הוא להבזיק מחשבה קצרה, שתבוא לידי ביטוי בתמונה ובמשפט הקצר.
    ובמקרה של סרטון, הכיתוב בדרך כלל מיותר, אלא אם כן הוא משלים את הרעיון של הסרטון.

אנקדוטה מהיום!

התוכן הכי ברור הוא בעצם לתעד משהו שמסמל אפיזודה מהיום־יום שלכם. זה יכול להיות משהו מרגש וממש WOW, וזה יכול להיות גם משהו ממש טריוויאלי.
והנה כמה דוגמאות, ואתם מוזמנים לעוף איתן קדימה בדמיון:

  • צילום תמונה מיום צילומי סרטון וידיאו [תמונה ממש כאן למטה]
  • בני המשפחה מכינים ארוחות ערב [הכי אני אוהבת לצלם את הילדים או את הבעל בהכנות לארוחה]
  • אורזת תיק ונוסעת לצפון [צילום של מזוודה]
  • פגישה עם לקוח [צילום משותף]
  • זר פרחים שקיבלתם [אתם והזר. אפשר לצלם רק את זר הפרחים, אבל עדיף שתהיו בתמונה – כי אנשים מתחברים לאנשים].
  • ספר שאתם קוראים [כריכה של הספר ואתם מהצד או צילום כף היד שמחזיקה את הספר].
  • רגע לפני שיעור ספורט – או אולי אחרי [ולאמיצים צילום במהלך השיעור – בהצלחה עם מדריכי הספורט, שבטח לא יאהבו שיצאתם לפאוזה לצורך צילום].
  • נופים הם הצצה לרגע קסום – כולם רוצים לראות עולם, אז תנו לחבר'ה הצצה מהמיקום המהמם שבו אתם נמצאים.
  • רכישה חדשה [צילום שקיות של קניות תמיד ירחיב את הלב לשופהוליקסטים/ות]
  • עושים סדר בארון, בבית או במשרד [ערימות של בלגן – זה כיף!]
  • המוכר בשוק [הם מתים על צילומים, תוסיפו משפט שהם אמרו, כמו; "3 בעשר, אני הולך, 3 בעשר…"]
  • סרטון קצר של רגעי גילוי ההפתעה, כשהחוגג נכנס למסיבה [Surprise].

להמשיך? נראה לי שהבנתם את הרעיון. ולעוד רעיונות כנסו לפרופיל שלי באינסטגרם

סיפור בהמשכים ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

פה כבר נדרש תכנון מסוים, שבונה את העלילה; אבל זה הכי מגניב בעיניי. היופי כאן הוא שבעזרת סיפור בהמשכים אתם מספקים לעוקבים שלכם חוויה שמדמה סרט קצר. ההצצה לסטורי בהמשכים יושבת על הרעיון שכולנו אוהבים סיפורים, ואם הם טובים, אז בכלל.
לפעמים הסיפור בהמשכים לא ידוע מראש. והנה תרחיש שקרה אצלי…
איזמרלדה, החתולה של השכנים, אימצה אותנו לפני כמה שנים, והיא לגמרי בת בית, ויצא שאצלי היא אורחת  די קבועה בסטורי [אגב, ממליצה מאוד על מוטיב חוזר שכזה]. לא פעם איזמרלדה נכנסת למשרד שלי, ומתיישבת לה בפוזה של בעלת בית. מכיוון שאני לא יכולה לתכנן את צעדיה, אני מצלמת אותה כשהיא בפוזה טובה, ובמקרה הזה השינוי שהיא עשתה, התלבש לי בול לסיפור.

אז קבלו את איזמרלדה – סיפור בהמשכים >>>

הפרגון עושה טוב לעור הפנים

בקטע של הפרגון יש המון ערך לכם וגם למי שמפרגנים לו, ואני חושבת שהוא כפול ומכופל. הערך ללקוח או לספק הוא ברור, כי חשפתם אותו לקהל שאינו מכיר אותו. מעבר לזה, הפרגון הזה מראה ללקוח או לספק שאתם מעריכים אותו.

ואיך זה תורם לכם?
דבר ראשון – אם אתם מתייגים את הלקוח או הספק באמצעות @ החשיפה שלכם עשויה לגדול [כמובן אם הוא ישתף גם את הפוסט בסטורי שלו]. דבר שני – אתם מעוררים עניין, כי אנשים אוהבים לראות מה באמת קורה בחיים שלכם. והדבר האחרון – הקהל רואה שיש לכם פעילות עסקית, ובאופן עקיף מקבל אישור שאפשר לסמוך עליכם. כי אם הלקוח או הספק מצולם אתכם ומפרגן לכם בפוסט משותף, סימן שאתם עושים משהו טוב.

הומור

אז בהמשך לקלילות שדיברתי עליה בהתחלה, כי זה בעצם הפורמט; אני ממליצה בחום על תוכן לסטורי שמלא בהומור. תחשבו על זה, מה יותר טוב מאשר להציץ לסטורי שגורם לכם לחייך.
ועוד משהו… הבדיחה צריכה להיות כמובן על חשבונכם. אבל אם אתם מתבדחים על חשבון אחרים, תדאגו שזה יהיה הומור חיובי ומחמיא.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *