אומרים שמאחורי כל בית עסק מצליח עומד דף פייסבוק עסקי מוצלח לא פחות, לכן פתחתם לעצמכם אחד כזה. השקעתם במחשבה על שם לדף, בחרתם תמונה טובה, הזנתם פרטים מתבקשים, כי פייסבוק מעודד אתכם להזין כמה שיותר מידע, ביקשתם המלצות מלקוחות ויצרתם קישור בין הפרופיל האישי ובין הדף העסקי.
התרווחתם לכם לשבוע או שבועיים, בכל זאת עבדתם קשה, אבל אז מגיעה הנחייה חדשה והיא שצריך לייצר קהל אוהדים ולפרסם בתדירות קבועה פוסטים. ייתכן שבאותו רגע שאלתם את עצמכם אם הדף העסקי עובד אצלכם או שאולי אתם אלה שעובדים אצלו? אגב, שאלה מצוינת ששווה בהחלט פוסט נפרד.
המקצוע שלי הוא אדריכלות פנים, אז איך נגררתי לתוך סבך הפוסטים הזה?
בכפר הגלובלי שכפינו על עצמנו בעידן החדש, החיים האמיתיים מתנהלים ברשת. אפשר להתווכח על זה, אפשר לפתוח במחאה (רק שיהיה מורכב להפיץ את הבשורה ללא רשת חברתית חזקה), ואפשר להכיר בעובדה ולנסות להיכנס לעולם הזה בזהירות בזהירות, צעד אחר צעד.
הכלל הראשון הוא…
שאין ממש כלל. יש בעיקר גישות, כמו בכל דבר. אחד יציע לכם לנהל דף פייסבוק עסקי בדרך אחת ושני יציע בדרך אחרת. כמו שנאמר, כמספר המומחים מספר הדעות.
הגישה שלי אומרת: תנסו, מקסימום תצליחו… ואם משהו לא עבד, זה פשוט וקל. כל מה שצריך לעשות זה למחוק. בלחיצת כפתור הפרסום נעלם, כאילו מעולם לא נברא.
לקבלת כלים לניהול דף פייסבוק מוזמנים לקרוא את המאמר, שיעניק לכם כלים מעשיים לנהל את הדף.
ובכל זאת רשימה של רעיונות שתשמש לכם כבסיס לניהול דף פייסבוק עסקי
אבל רגע אחד לפני הרשימה…
חשוב להוסיף לכל פוסט תמונה.
נכון, קשה לאשת המילים להודות, אבל "תמונה – שווה אלף מילים". ואם תצטטו אותי, סביר להניח שאכחיש שאמרתי דבר כזה.
רשימת הפוסטים שלי יכולה לשמש לכם בסיס לעבודה, ובטוח שיש לכם רעיונות נוספים והצעות (מוזמנים לכתוב לי אותן בתגובות), כאשר הרעיון המרכזי הוא לגוון. אם ביום אחד פרסמתם פוסט בסגנון אחד, זה שיבוא אחריו יהיה שונה לגמרי.
ולשאלת ה"כמה לפרסם?" – גם כאן אין תשובה אחידה. דף פייסבוק עסקי והפרסום בו צריכים להתאים למוכנות שלכם להיחשף ולפרסם, ולא להפך. אין סטנדרט גורף. לכן הישארו נאמנים לאמת שלכם ולקצב שלכם. אגב, שניהם עשויים להשתנות עם הזמן.
ועכשיו קבלו את הרשימה שתמלא בכבוד כל דף פייסבוק עסקי באשר הוא:
- התחילו בהצגה עצמית – משהו אישי לצד ניהול העסק. ספרו בקצרה על הדרך שהובילה אתכם לבחירת המקצוע שלכם.
- יצרתם מיתוג, הוצאתם כרטיס ביקור, פתחתם בלוג – עדכנו את קהל האוהדים שלכם בדברים שהתחדשו. פוסטים כאלה זוכים לרוב לפרגון רב.
- קישור לידיעה מהתחום המקצועי שלכם. צרפו אליה פרשנות קצרה, מחשבה או הסבר שיהיו בעלי ערך מוסף.
- עברתם הכשרה נוספת הקשורה לתחום העיסוק שלכם, קיבלתם תעודה או אולי סיימתם תואר – ספרו על כך לאוהדים שלכם. מידע על ידע מקצועי שהוספתם לרזומה, משמש עוגן של ביטחון ללקוחות שלכם. לדעת שהאדם שהם פונים אליו מתחדש, לומד ומוסיף לעצמו כלים שיתרמו בסופו של דבר לשירות שהם מקבלים.
- המלצה של לקוח, שבאה מהלב. אבל בבקשה על תכפו על לקוחות שלכם לכתוב לכם פוסט המלצה. מה שנעשה באילוץ, סופו שיבוא לידי ביטוי גם בפוסט.
- שתפו את האוהדים שלכם בתהליכים שאתם עוברים בנוגע להחלטות בעסק. התייעצו איתם ותרוויחו מצד אחד קבוצת סיעור מוחות, שתעזור לכם לקבל החלטות, ומצד שני לקוחות שירגישו חלק מתהליך הפיתוח העסקי שאתם עוברים וחלק מהעסק עצמו.
- אם העסק שלכם מבוסס על מוצרים, יהיה לכם קל להוסיף פוסט של תמונה וכיתוב שמסביר מעט על המוצר – זכרו לא להציף בפוסטים כאלה, אנשים לא אוהבים את ההרגשה ש"דוחפים להם מוצרים בכוח".
- יש לכם יד קלה בכתיבה? אולי תרחיבו בכתיבה בתחום שלכם באחד הבלוגים או אתרי המאמרים, ותזמינו את האוהדים שלכם להרחיב את ידיעותיהם במאמר מורחב שכתבתם.
- טיפים ועצות – מי לא אוהב טיפים? שירים יד, ואחר כך יצא בשקט החוצה… טוב, רק לשם הבדיחה. אבל עם יד על הלב בואו נשים את זה פה על השולחן. הלכנו ארבעים שנה במדבר, התכנסנו במדינה משלנו, התפתחנו וגדלנו, למדנו והשכלנו ואפילו הפכנו לבורגנים במידה רבה. נכון, כולנו חכמים וכולנו יודעים את התורה, אבל בתוך תוכנו בפנים נשארנו מעריצי טיפים. אז למה שלא תפרגנו לאוהדי הדף שלכם פה ושם בטיפים?! הפרגון שלכם יחזור אליכם בחזרה בדמות של סימוני 'אהבתי'.
- חדשות ועדכונים מהתחום המקצועי שלכם, שהלקוחות שלכם יוקירו אתכם על שחשפתם בפניהם את המידע הזה.
זכרו, כל פוסט שפרסמתם בדף העסקי יש לשתף בפרופיל האישי שלכם ובדפי הקבוצות, שבהן אתם חברים. יש לכם שאלה? מוזמנים לפנות אליי – 052-2951407 או להשאיר פרטים באתר
פייסבוק עסקי | כתיבת תוכן ועריכה – גלית בן חמו