מה הקשר בין חג פורים ובין כתיבה לשיווק העסק?

מעבר לחגיגה ברחובות ומעבר לצבעים ולמסכות, אפשר להביט על פורים מנקודת מבט קצת שונה, ולנסות להבין מהו הערך המוסף שיש לחג הזה להציע לנו, בעלי העסקים. קצת פילוסופי, אבל מבטיחה שגם מתגמל. כלים מעשיים למנף את פילוסופיית החג למיקוד העסק וכמובן לכתיבה שיווקית עבורו.

ועל רגל אחת, אפשר להסביר את התורה כולה: פעם שאל אותי לקוח איך לכתוב תוכן לשיווק העסק שלו, אז השבתי לו: "תבחר לעסק שלך תחפושת, ואז פשוט תדבר דרכה".

 

כתיבה שיווקית לעסקים- גלית בן חמו

 

בחירת תדמית לבית העסק

פורים הוא זמן טוב לדבר על דימויים. בפורים הכול מותר, מצעד שלם של דמויות החל מדמויות מאגדות קלאסיות ועד לדמויות עדכניות, בעזרת תחכום אפשר להעביר מסר בקריצה או לחבור לבני זוג לתחפושת אחת שהיא צירוף של מילים, כמו; עט ונייר, שקית תה, ועוד. וכך מבלי שנשים לכך לב אנחנו מתבקשים להתחפש ולהביע משאלה – מה היינו רוצים להיות רק יום אחד בשנה.

בסוגריים רק אומר, שאין זה אומר שכל מי שבחר בדמות של מכשף או שודד ים שואף בהכרח להפוך לאדם רע, אלא אולי דווקא רצון לצאת מהשורה ולהיות רק פעם אחת בשנה "הילד הרע" (אמרה זו שהתחפשה לפירטית, מכשפה ושדונית, והיד עוד נטויה).

ואיך פורים משרת אותי בליווי עסקים לכתיבת תוכן לאתרים?
כדי לכתוב לעסק צריך להבין מיהו, מהו ואיך הוא היה רוצה שהלקוחות ידברו עליו. לכן באותה דרך שבה בוחרים לנשף את התחפושת, כך מסמנים יעד עסקי. מה הדימוי שבו הייתם משתמשים כדי לספר את סיפור העסק שלכם.

השאלות האלה מסייעות לי לאפיין עם הלקוחות את התוכן של העסק ולבדל אותו מאחרים. שאלות שכל מי שמנהל עסק צריך לשאול את עצמו:

  • מה תרצו להיות כשתהיו גדולים?
  • מה יגידו אנשים כשידברו על העסק שלכם או על השירות שלכם?
  • מה הדימוי שיסביר אתכם בצורה הטובה ביותר?
  • ובדומה לכניסה לדמות בצורה מושלמת – חשבו האם למסר שלכם יתלווה גוון של הומור שיוצא מפיו של 'ליצן החצר' או אולי הוא יהיה חברותי ונאמן כמו כלב? אולי תבחרו במסר מלכותי ויוקרתי, או אולי במסר מתוחכם?

כתיבה שיווקית לעסקים - גלית בן חמו

הדימוי שבחרתם הוא הסיפור שתספרו על העסק שלכם

אם הצלחתם לענות על השאלות, עברתם את החלק המורכב ביותר, עכשיו התוכן שלכם ידבר מתוך אותה דמות, ויעביר את אותם מסרים. לדוגמה, אם בחרתם בדמות של כלב נאמן המסרים שלכם יספרו את הסיפור הזה בכל פעם מנקודת מבט חדשה. פעם כשתשתפו בסיפור לקוח, פעם כהמלצה, פעם כפידבק על תוכנית 'יצאת צדיק', פעם כשיתוף על כך שבחרתם לוותר על לקוח, כיוון שאתם נאמנים לתת שירות במה שאתה יודעים באמת ועוד.

ולאלו שלא הצליחו להגיע לתשובות ברורות על אותן שאלות של בירור, אל חשש. ההמלצה שלי היא למצוא תשובה שמתאימה לכם היום בלבד. מהניסיון שלי בבניית העסק שלי ומתהליך של לווי עסקים בכתיבת תוכן שיווקי אני יכולה לומר שהדבר המוחלט והברור ביותר הוא שעסק נמצא כל הזמן בתהליך של שינוי. ולכן מה שטוב לכם היום, סביר להניח שלא יתאים לכם מחר.

לכן את השאלות הללו יש לשאול אחת לתקופה, ובהתאם להן לעדכן את התוכן של העסק, למשל; בדף האודות, בתכנים של שירותי העסק, בפוסטים שאתם מפרסמים בבלוג שלכם וברשתות החברתיות ועוד.

וכך כמו שבכל שנה אנחנו פושטים תחפושת אחת ומחליפים באחרת, כך גם הדימוי שאליו אנחנו שואפים יכול לשנות את צורתו ואופיו, לרוב תגלו שהשינוי אינו דרסטי, ועם הזמן תבחינו אולי במוטיב שחוזר על עצמו. וזהו בדיוק קצה החוט, שיגדיר אתכם ויוביל למסר של שיווק מנצח.

חג פורים שמח

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *