כולם מדברים על בידול… אז מה הבידול של העסק שלכם?

בואו נדבר על בידול עסקים קטנים

בידול עסקים קטנים

שמתם לב לכך שבשנים האחרונות העולם כאילו מתכווץ?! התופעה הזו אמיתית לגמרי, ואפילו קיבלה את השם – "כפר גלובלי". אנשים מנהלים קשר מקצה אחד של העולם לקצה השני, קונים ומוכרים, מתוודעים לתרבויות ולאירועים בארצות אחרות, והכול דרך רשת האינטרנט. הכפר הגלובלי פתח בפני בעלי עסקים ערוצים חדשים, שלא הכירו בעבר. אומנם לא כולם חפצים להשתמש בהזדמנות הזו כדי ליצור קשרים עסקיים מעבר לים, אולם רובנו משתמשים באפשרות הזו, לפחות כשמדובר בפעילות בפריסה ארצית.

אז נכון, מדובר בהזדמנות נפלאה, אבל כמו בחיים – אין זכויות בלי חובות. למה? אין לי ממש תשובה לך. כשמדברים על חובות, הכוונה היא לצורך של בתי עסק לבלוט בין "ים העסקים", שנוכחים ברשת מידי יום. מכאן נוצרו מושגים, כמו; "באזז" ו"תוכן ויראלי", ומכאן מגיעה גם הסיסמה: "אם אתה לא שם – אתה לא קיים!"

אבל מתחת למונחים ולסיסמאות מסתתרת דרישה נוספת – לתת נפח לנוכחות של העסק. לא מספיק שתעלו תכנים, תצטיידו ביכולות של כתיבה שיווקית, תנהלו פיד מדהים באינסטגרם או תתחזקו דף עסקי מפונפון בפייסבוק, כי בסופו של דבר, אם התוכן יהיה חסר תשתית, הוא לא ישרוד בכפר הגלובלי, שמוצף בתכנים שמעלים בתי עסק אחרים מהענף שלכם. הכול מתחיל ונגמר בבסיס, והכוונה היא לתהליך מהותי של בידול עסקים קטנים או גדולים.

אחד הדברים שאני מדגישה בכל סדנת כתיבה שיווקית  שאני מנחה, הוא שהכתיבה אינה מתחילה בהקלדת מילים במדפסת. זה בהחלט לא מספיק. הכתיבה מתחילה בבירור מי אנחנו כעסק, ומה מבדל אותנו משאר בתי העסק בסביבה שלי ובענף שלי בכלל.

בידול עסקים קטנים או גדולים – למה זה חשוב?

  • כשאנחנו יודעים מה מבדל את בית העסק – אנחנו יכולים להבליט את המידע הזה, ולהעביר מסרים לקהל ממוקד, שסביר להניח, ישמח לגלות שיש עסק שנותן מענה ממוקד לצורך החשוב לו ביותר.
  • הבידול יאפשר לכם ליצור אסטרטגיית תוכן, ולא לשגר לרשת האינטרנט תכנים בודדים. כלומר, כשבעל עסק יודע מהי המעטפת שמאפיינת אותו, הוא לא מעלה תכנים בצורה אקראית (מה שיוצא – אני מרוצה), אלא יכול ליצור קמפיין, שמסתתרת מאחוריו תדמית איתנה.
  • כשתדעו מהו הבידול שלכם, באופן טבעי יהיה לכם קל יותר לכתוב תוכן שיווקי. זה מדהים, כל מי שמגיע אליי לייעוץ או לסדנת כתיבה שיווקית, ומגלה מהו הבידול של העסק שלו, מגלה שהתוכן רץ לו מבין האצבעות.
בידול עסקים קטנים

איך מבררים את הבידול של העסק?

אם אתם עסק קטן או עסק בתחילת הדרך, ועדיין לא עובדים עם משרד פרסום או עדיין לא עברתם תהליך של מיתוג עסקי; תוכלו לעשות בירור ראשוני, ולהיעזר בו כנקודת פתיחה.
הדרך לברר את העניין היא באמצעות שאילת שאלות, שתוכלו לשאול מכרים, קולגות ולקוחות (בהתאם לטיב הקשר שלכם איתם, כמובן).
שימו לב! הרבה פעמים הקרובים אלינו ביותר מתקשים לסייע לנו במענה על השאלות הללו. אל תהיו מתוסכלים מכך, זה טבעי שמי שנמצא קרוב־קרוב, יתקשה להתבונן עליכם ממרחק.

ועוד הנחייה… בירור בידול לעסקים קטנים או גדולים דורש זמן. לכן, אל תמהרו להסיק מסקנות פזיזות מתשובה אחת או שתיים שקיבלתם. תנו לזמן לעשות את שלו. אפשרו לתובנות לשקוע, לפני שאתה ממהרים להניף את "דגל הבידול" שלכם.

אחרי שתבררו את הבידול של העסק – מוזמנים לייצר לכם אסטרטגיית תוכן

והנה מספר שאלות, בחרו לעצמכם את אלו שאתם מתחברים אליהם יותר, ועשו בהן שימוש:

  • נאום המעלית – אם הייתם צריכים להציג את עצמכם בפני אושיה חברתית, כזאת או אחרת, והיו ברשותכם רק 30 שניות; מה הייתם אומרים על העסק שלכם? (מציעה שתפעילו טיימר, ותקליטו את עצמכם).
  • מה הלקוחות או המכרים שלכם אומרים על העסק שלכם – תנו להם לתאר את מה שאתם עושים, מבלי לכוון אותם. בהקשבה מלאה.
  • מה אתם חוזרים ואומרים לאנשים ששואלים אתכם על העיסוק שלכם?
  • מהם הערכים שעליהם לא תוותרו בעסק – היזהרו מקלישאות, כמו; שירות, אמינות וכדומה.

אחרי שתעברו תהליך של בירור, תהיה בידיכם הבנה בסיסית על בידול העסק שלכם. מכאן תוכלו להניע כתיבה שיווקית בקלות, והכי חשוב תוכלו לייצר תוכן יציב עם מסר ברור לקהל הלקוחות שלכם.

תגובה אחת

  1. פינגבק:על מה תכתבו בתקופה שבה כולם מדברים על קXרוּXה? - עט ונייר - כתיבה ועריכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *