תיבת האוצרות שכל כולה השראה לכתיבה

תיבת האוצרות שכל כולה השראה לכתיבה

 

חובבי הכתיבה, וגם אלה שלא, ופשוט זקוקים לכתיבה ככלי לשיווק העסק, מתמודדים לא פעם עם סינדרום החלל הריק. "איך את עושה את זה?" הם שואלים אותי כשהם נחשפים לכתיבה שלי במדיות השונות. אני יודעת שזה מעצבן אותם כשאני מסבירה, שכשאנשים מדברים איתי אני רואה לנגד עיני פוסטים עפים באוויר. אבל היכולת הזו לא נבראה ביום אחד. בעמל רב יצרתי לעצמי שריר של השראה לכתיבה, ומאז אני מתאמנת באופן עקבי ומתחזקת אותו.

בניגוד מוחלט לגישה האופטימית שלי בעניין היכולת לפתח כתיבה, הסופר והעיתונאי האמריקאי, ארנסט המינגווי, חשב קצת אחרת, ואמר בזמנו: "כתיבה היא כלום ושום דבר. כל שעליך לעשות הוא לשבת ליד מכונת הכתיבה ולדמם."
אבל עם כל הכבוד שאני רוכשת להמינגווי, בואו נשים את הבהלה שהוא מנסה לזרוע בצד. יכול להיות שהיא בסך הכול נועדה במטרה להבריח מתחרים מהתחום שהוא אהב, ונמצא את המקומות שידליקו את נורת ההשראה שלכם.

הרעיון נמצא מתחת לאבן, שלא חשבתם שתמצאו אותו שם!

השראה לכתיבה

הכי טבעי יהיה להתרכז בנושא עצמו, ולהתאמץ בכל הכוח. הפעולה הזו תמיד מעלה אצלי תמונה של אדם שמתעקש להיכנס לאותו חדר שוב ושוב, ולהפתעתו מגלה [שוב ושוב] שהחדר ריק. בכל זאת הוא מנסה, ובניסיונות החוזרים שלו מפספס את מה שנמצא בעצם מסביב.

השראה לכתיבה ייחודית לא תגיע ממקומות סטנדרטים, ולכן הדבר הראשון שכדאי שתעשו, הוא להניח להרגלים המיושנים שלכם, כמו להיכנס לאותו חדר, ולצאת אל המרחבים [מטאפורית כמובן, אבל אפשר בהחלט גם לצאת לטבע].

ועכשיו למעשי. אם אני מעצבת פנים בהתמחות של חדרי שינה, אני אצא רק לפסק זמן קצר מהמגזינים של עולמות העיצוב, ואפנה למשל לעולמות של מדריכות שינה לפעוטות, מדריכות הורים למתבגרים, סודות מעולם המיטות, ואגע בנושאי העיצוב דרך עולמות שיש להם אמירה אחרת.

סיור בפינות חמד ליצירת השראה לכתיבה

אנשים – אחד המקורות הפוריים ביותר שמצאתי לצורך כתיבה שיווקית הוא הכי פשוט שיש – אנשים. מדובר במאגר מטורף של רעיונות, שמגיעים בהרכבים שונים בשל ניסיון חיים, חוויות, פחדים, ערכים, חלומות ועוד.
הקטע הוא שלא צריך לשלם שקל על המאגר הזה, וגם לא צריך להתמחות בחקר המוח כדי להשתמש בו. כל מה שצריך לעשות, הוא להקשיב להם דרכם, כלומר להיכנס לנעליים שלהם, ולנסות להבין את הלך הרוח שמדבר מתוכם. מבטיחה לכם שאחרי שתפתחו את ההקשבה הזו, תזכו לבילוי מהנה במיוחד.

אגב, את הבלוג הזה החלטתי לכתוב אחרי הקשבה… לאנשים. פתאום הבנתי שיש קושי גדול של בעלי עסקים לפתח רעיונות ולהפוך אותם למסרים אותנטיים. אז פיניתי לעצמי 'זמן מקלדת' והתחלתי לכתוב. ולכם אני אומרת – פשוט תקשיבו.

בלוגים צבעוניים ברשת – הרשת מלאה בתכנים, שחלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. עם הזמן יצרתי לעצמי תיקייה במחשב, שבה אני שומרת לי מקורות שמעוררים אצלי השראה לכתיבה. כמובן שהפורטלים בכלל לא מהתחום המקצועי שלי, ואפילו להפך.
אני פשוט מוצאת לעצמי פה ושם זמן, הולכת בהם לאיבוד, ובדממה הזו פורח לו בדרך כלל רעיון אחד לכתיבה.

קבוצות כתיבה – לפעמים יש צורך שמישהו מבחוץ עם ניסיון יתניע את ההשראה, וזה לגמרי לגיטימי. יש לא מעט סדנאות וגם הרצאות שיכולות לסייע לכם להבעיר את האש – סדנה לכתיבה שיווקית, כתיבה יוצרת, כתיבת בלוג ועוד. תבחרו את האחת שלכם, וצאו למסע פרטי של כתיבה.

סדנה לכתיבה שיווקית

פיינטרסט – רשת חברתית שהיא כל כולה השראה בכל תחום ולכל עניין. אין צורך לומר מילה מעבר לכך. צאו למסע הגדול שלכם, ותחזרו עם רעיונות מרעננים. הנפלא ברשת הזו הוא שלאחר שתפתחו לעצמכם פרופיל, תוכלו לבחור כל נושא שקיים בעולם, ומיד תפתח בפניכם דלת שמאחוריה מאגר עצום של רעיונות. אם אהבתם רעיון, תוכלו לשמור אותו בלוח השראה ייעודי שתפתחו לעצמכם. אני פתחתי לא מעט לוחות השראה שמניעים אצלי השראה לכתיבה.

חוויות לא שגרתיות – אני בכוונה לא מציעה לכם לצאת לטבע, כי לא כל אחד מתחבר לזה. במקרה שלי, כשמציעים לי לצאת לטייל, אני מיד חושבת על תירוץ איך לצאת מזה [אחלה רעיון לכתיבה – בלוג התירוצים שלי!].
לכן טבע זה נפלא, אם אתם אוהבים את זה. אצלי למשל חוף הים הוא תשובה נהדרת להתעוררות, אבל אצל אחרים זו יכולה להיות חנות מדליקה במרכז המסחרי הקרוב, פעילות בחדר בריחה, יציאה לפאב עם חברה טובה שלא נפגשתם איתה מהתיכון, ביקור בכלבייה שמציעה כלבים לאימוץ [לא חובה לאמץ], שיחה עם אדם אקראי שפגשתם ברחוב, השתתפות במפגשים עסקיים ועוד.

הרעיון הוא להזיז את החשיבה שלכם מהמסלול המוכר והנוח. כי כשאנחנו הולכים באותם נתיבים, אז אנחנו מדברים באותה שפה, ומייצרים את אותם תכנים. לכן עשו משהו אחר! היפגשו עם חברים שלא פגשתם שנים, לכו בדרך שונה למקום העבודה, שבו במיקום אחר במפגש קבוע שבו אתם משתתפים ונהלו שיחה עם אנשים אחרים… הרעיון הבא שלכם וודאי יגיע משם.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *