כאן בונים! כתיבה שתהפוך את האתר שלכם לדג של זהב

כאן בונים! כתיבה שתהפוך את האתר שלכם לדג של זהב

לא מזמן חיפשתי איש מקצוע, ולא היה לי שמץ של מושג מאיפה להתחיל לחפש. הדרך שלי למצוא דברים היא לזרוק חכות, ובדרך כלל אין לי גם הרבה סבלנות. מה שאני צריכה זה כאן ועכשיו, ואם אפשר אז גם מיד. כיוון שאני מולטיטסקינג אז יש לי ערכה של חכות משוכללת, ואני פשוט מתחילה לפעול. חכה אחת מושלכת לכיוון החברות, חכה אחרת היא שאלה ברשת הפייסבוק, ועוד חכה לגוגל, וכמובן כל קצה של כיוון מוביל אותי לעוד מידע שפותח בפני עוד מידע. בדרך כלל זה מוביל אותי לשניים או שלושה אנשי מקצוע, ואז אני עושה מה שרבים מאיתנו עושים נכנסת שוב לבדוק מה אומר עליו המכר הוותיק שלי – "דוד גוגל". כותבת את השם של איש המקצוע וחוקרת עוד קצת לעומק. באופן טבעי מי שהשקיע בעניין יראה טוב יותר, ולהפך. אז עד כמה השקעתם בזמן ובאיכות של כתיבת תוכן לאתר שלכם ובדף העסקי בפייסבוק, ומה בנוגע למאמרים מקצועיים ברשת, יש?

אז בואו נתחיל להניע את העסק – כתיבת תוכן לאתר העסקי שלכם בצורה מקצועית יכולה להפוך את האתר שלכם ל'דג זהב', כזה שהלקוחות שלכם מבקשים לדוג לעצמם…

מעוניינים בכתיבת תוכן קולעת לעסק שלכם? נוכל לעשות זאת יחד

כתיבת תוכן לאתר

תוכנית עבודה – כתיבת תוכן לאתר

השיטה הישנה תמיד עובדת – תוכנית עבודה! מהניסיון שלי עבודת תשתית טובה גוזלת אומנם זמן ולעיתים גם מורטת עצבים, אבל שווה כל מריטה שמרטתם בדרך. אפשר מיד להבחין באתרים שלא הכינו תוכנית עבודה ראשונה, למעשה מזהים אותם מיד. אלה אותם אתרים שנכנסתם אליהם ומיד הרגשתם צורך לברוח על נפשכם, כי בעצם האתר הוא כמו מחסן ענק, מבורדק, עמוס כש"היסוד המארגן" שלו הוא טלאים על טלאים על טלאים…

אנשים ממהרים לעבור לשלב כתיבת תוכן לאתר, ושוכחים לייצר לעצמם אסטרטגיה ראשונית, שתחדד את המטרות שלהם. הדרך הפשוטה ביותר עובדת אצלי מצוין, והיא כתיבת של תוכנית העבודה באמצעות עט ונייר. כן, אני יושבת וכותבת, ממש כמו פעם, בראשי פרקים: מי אני, מהם השירותים שאני רוצה להציע, למי אני כותבת, מהן מילות המפתח שחשוב לי דרכן לקדם את עצמי, מהי האג'נדה המקצועית שלי, מה מבדל אותי מעסקים אחרים שנותנים את אותו שירות ועוד. 

לעבודת הבירור שלי אני מצרפת גם בדיקה מול לקוחות ואנשים שקרובים אליי. אני מבקשת מהם לספר לי מי אני, וכותבת לעצמי בנקודות. אני נעזרת בהם להבין יותר לעומק מי אני ומה אני עושה?

קשה להסביר כיצד מאגר המידע שאספתם, מקווה שבדקדקנות, יכול לסייע לכם לצורך כתיבת תוכן לאתר שלכם. רק לאחר שתעשו את זה, תבינו עד כמה איסוף המידע הזה הוא מכרה של זהב. לא פעם אני מסבירה לאנשים שעבודת הכתיבה היא רק חלקיק קטן ממה שאני עושה, כי אפיון התוכן הוא הדבר המהותי והחשוב ביותר.

אפיון העמודים באתר

כתיבת תוכן לאתר

לכל אתר יש את האפיון שלו, ובכל זאת יש מספר כללי אצבע, שחוזרים על עצמם בכל אתר ואתר. לכל עמוד באתר יש תפקיד, וחשוב שתבינו את המשמעות שלו. ההבנה תסייע לכם במיקוד הכתיבה לכל אחד מהעמודים.

  • דף הבית הוא למעשה העמוד הראשי של האתר, אבל בניגוד למה שחשבתם אולי, כדאי להשאיר את הכתיבה שלו דווקא לסוף. הסיבה לכך היא שהעמוד הזה הוא מעין תוכן העניינים שלכם לאתר כולו, והוא משקף בטעימות קטנות את מה שנמצא בכל אחד מהעמודים, ואיך תוכלו לכתוב את 'תוכן העניינים', אם עדיין לא כתבתם את העמודים האחרים?
    חשוב שתדעו שדף הבית הוא חלון הראווה לאתר, ו"מספר" לגולשים מה מצפה להם בגלישה לכל אחד מהעמודים. מכאן ברור גם שהכתיבה של העמוד הזה חייבת להיות סופר שיווקית, כיוון שאם יש לכם רצון שהגולשים שלכם יגלו עניין בעמודים שלכם, כדאי שתניעו אותם לפעולה מהעמוד המרכזי הזה.
  • אודות (ובעברית תקנית 'על אודות' – למה? כי ככה זה בעברית) – כתיבת דף 'על אודות' היא תורה בפני עצמה, וכבר ברור לי שתדרוש ממני כתיבה של פוסט בפני עצמו. אבל באופן כללי אפשר לומר שהדף הזה מחולק לשניים. חלק אחד יספר על העסק עצמו, והחלק השני יציג את האנשים שעומדים מאחורי העסק.
    סגנון הכתיבה מקבל טוויסט קטן בין שני החלקים האלה, כשהחלק הראשון יהיה כתוב בצורה מקצועית יותר והחלק השני יהיה בגוון אישי יותר. המטרה היא לייצר אצל הגולשים תחושה שמדובר בחברה או בעסק מקצועי ואמין ומצד שני לייצר תחושה מקרבת אל אנשי המקצוע שמנהלים אותו.
    אם אתם עסק שמבוסס על אדם אחד עד שלושה, כיתבו על כל אחד מהאנשים והוסיפו תמונה. אבל אם מדובר בחברה שיש בה מספר גדול של אנשים, אפשר לייצג את האנשים בתמונה קבוצתית ולספר על שלושה עד חמישה אנשי מפתח בחברה.
    הכלל המרכזי של כתיבת תוכן לאתר הוא לא להעמיס על הקוראים יותר מידי אינפורמציה. אנשים מבקשים לקבל מידע מאוורר.
  • שירותי העסק – על כל אחד משירותי העסק כיתבו בקצרה. אנשים רוצים תכלס, וכדאי שזה מה שתתנו להם. אבל כדי לייחד את התוכן של העמודים האלה ולהעיר אותם מתרדמת הלקוניות, שלבו בתוכם את האג'נדה שלכם, הבידול שלכם… זוכרים את אפיון התוכן ההתחלתי? השתמשו בו. תעשו זאת על ידי זה שתספרו בפסקה או שתיים על מהות השירות ותוסיפו מה אתם יוצקים לתוך השירות הזה, מהי הגישה שלכם, מהי מערכת הערכים שמנחה אתכם ועוד.

ולסיכום עניין העומס אני תמיד אוהבת לצטט את דבריו של האדריכל, לודוויג מיס ון דר רוהה, שאמר:
"LESS IS MORE"

  • בלוג – מכירים את זה שאתם נכנסים לאתר של קולגה מהתחום שלכם ויוצא לכם מהפה "וואו"? אז כנראה שהקולגה שלכם השקיע לא מעט בכתיבת תוכן מקצועי. אני יודעת מה תגידו עכשיו, 'אין לי זמן לנהל בלוג ולכתוב תוכן'. התשובה שלי לכך היא פשוטה – אם אין לכם משבצת שבועית אחת ביומן לשיווק העסק, אז כנראה שהוא דורך במקום. רוצים להתקדם? תשקיעו זמן!
    אני מקפידה לפתוח באופן קבוע משבצת שבועית ביומן, שנועדה לכתיבה לבלוג שלי, לקשר עם לקוחות חדשים וישנים, לכתיבה לפייסבוק ועוד. נכון, זה לא אומר שכל שבוע אני מעלה פוסט באתר, אבל אני דואגת להעלות תכנים בתכיפות שמתאימה לי, ולאט לאט האתר שלי מתמלא בתוכן מקצועי. אין צורך לציין שהתגובות שאני מקבלת מאנשים שנכנסו לאתר שלי הן בהתאם.
    הכתיבה לבלוג היא ללא ספק ההבדל העצום שיהפוך את האתר שלכם מ"עוד אתר" לאתר של אוטוריטה בתחום.

רוצים לגלות איך לכתוב פוסטים לאתר בקלות, ולתבל אותם בקצת צבע?
היכנסו למאמר על "איך לצבוע את התוכן שלכם בצבעים מעוררי עניין?"

  • צור קשר – היום יגיד לכם כל מקדם אתר שרצוי שפרטי צור הקשר יופיעו בכל אחד מהעמודים. בסרגל הימני או בסרגל השמאלי, בתחתית העמוד ובאחת מהפינות למעלה. הרעיון הוא להקל על הגולש ליצור אתכם קשר מכל נקודת זמן ומקום, שחס וחלילה לא יתעייף מהמאמץ ללחוץ על לשונית 'צור הקשר', ושהמידע יהיה זמין לו מיד כשהוא נחוץ לו.
    אני רוצה לצעוק לכם 'אל תיכנעו לזה!' אבל אני לא יכולה. כי בסופו של דבר האתר צריך להיות 'דג של זהב', ולתת את המענה לדייגים שמחכים לכם שם בחוץ. בכל זאת אני אסייג ואומר, כפי שאמרתי על כתיבת תוכן לאתר בכלל – אל תעמיסו. לא צריך מימין, משמאל, מלמעלה ומלמטה. תסמכו על הלקוח שלכם שימצא את המקום שבו שתלתם לו את פרטי יצירת הקשר.
    כמובן שבנוסף הוסיפי את לשונית 'צור הקשר' שתאפשר לגולש להתקשר מהטלפון הנייד ישירות אליכם.

עד כאן יקרים ויקרות התשתית של כתיבת תוכן לאתר. לטעמי תוכלו לעשות זאת בעצמכם, אבל אם אתם זקוקים להדרכה נוספת או לעזרה ממשית, מוזמנים להתקשר אליי: 052-2951407

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *