מסע במנהרת הזמן – סיפורי חיים

מסע במנהרת הזמן – סיפורי חיים

כתיבת סיפורי חיים

אות הסיום לכתיבת סיפורי חיים הוא באופן ברור הספר עצמו, הלוא לשם כך התכנסנו, אבל מסתבר שלא רק. זכיתי לכתוב מספר סיפורי חיים למשפחות, ובכולם היה ערך נוסף שהוא מעבר לתוצר עצמו. אני קוראת לזה מסע, אחרים יקראו לזה ה'דרך'.
במסע הזה אנחנו חוזרים למחוזות רחוקים בזמנים אחרים. חלקם נעימים וחלקם קצת פחות. חלקם מרגשים וחלקם טכניים, אבל חשובים לסיפור העלילה. בכל אחד מותאם קצב ההתקדמות. יש מקומות בהם נצעד בזהירות ובאחרים נחלוף במהירות, כי לא ממש נעים להיות שם.

הבחירה במה לשתף ומה להכניס לעלילה הוא כולו שלכם. גם איך יכתבו הדברים ובאיזה סגנון – הבחירה בידיים של בעל הספר עצמו. אני תמיד מציינת שהכתיבה שלי היא רק אמצעי עבור אחרים לספר את הסיפור שלהם. לכן החובה שלי היא להבין לעומק את האדם שמולי, ולכתוב מתוכו את הסיפור.

שלבי הכתיבה – בואו נצא למסע…

היכרות יציאה למסע משותף חייבת להתבסס על היכרות כלשהי. אחרי הכול מי ירצה לחלוק פרטים אישים מחייו לאדם זר. לכן חשוב לי להכיר עד כמה שאפשר את האדם שעליו אני כותבת את הסיפור, כדי שירגיש בנוח לספר את סיפור חייו.

 

מפגשי ראיונות – לצורך כתיבת סיפור חיים אני נפגשת עם הזוג או האדם שעליהם נכתב הסיפור בערך ארבע פעמים (מאוחר יותר ניפגש מסיבות אחרות).
כל פגישה נמשכת כשעה עד שעה וחצי, וכדי לייעל את התהליך אני מקליטה את הריאיון במכשיר הקלטה.

בפגישות אני נעזרת במבנה בסיסי של שאלות, אך הוא גמיש למדי. בכל ראיון עולים תכנים אחרים, ומהם עולות שאלות נוספות וכיווני תחקיר שונים. לכן המפגשים דומים אבל שונים מאוד האחד מהשני.
כמו כן, בין הפגישות אני מתמללת את ההקלטות, ולעיתים עולות עוד שאלות שאותן אני מכינה לפגישה הבאה. התמלול מסייע לי להיות מוכנה לפגישה ולהמשיך הלאה מאותה נקודה.

 

פרק א יוצא לדרך… מכאן מתחילה העבודה שלי על חומרי התמלול. מתוך כתבי התמלול אני כותבת בצורה סיפורית את העלילה. זה לא קורה בהינף יד על המקלדת. במהלך הכתיבה אני לעיתים מתקשרת ושואלת, שוב כותבת ומתקנת, עורכת וחוזרת לכתוב ושוב שואלת… ובסופו של דבר מועבר אליכם פרק ראשון של הספר.
בשלב זה אנחנו עורכים שינויים, תיקונים נדרשים ומוסיפים אנקדוטות שמתעוררות כתוצאה מקריאת הפרק. הפרק מאושר רק אחרי שאישרתם אותו.
באותו אופן ממשיכים לפרקים הבאים.

 

עריכה גרפית – כאן מתחילות המילים לרקום סביבן צורה, והאמינו לי זה מאוד מאוד מרגש. זה כמו לחבר את כל פריטי הלבוש, התסרוקת והאיפור ביום האירוע עצמו. ממש חגיגה לעיניים.
בחלק זה אני מכוונת ומדריכה איך ליצור סדר בתוך הררי התמונות שיש ברשותכם. השיטה שלי מאוד מקלה על תהליך העבודה. היא מייצרת שפה לסידור התמונות, כך שהגרפיקאית תוכל לבצע את מלאכתה בקלות ובהתאם לבקשתכם.

 

הוצאה לאור בשלב זה יעבור הספר לדפוס. תוכלו להדפיס את הספר בכל בית דפוס שתרצו בכוחות עצמכם, ותוכלו להיעזר בניהול שלי להפקת הספר.

 

השקת הספר אל תתנו לספר לצאת לאור מבלי לחגוג את יציאתו לאוויר העולם. עבדתם קשה, והגיע הזמן לחגוג ולחלוק את החוויה המרגשת עם בני המשפחה ועם החברים.

רוצים מתנה נפלאה להורים או לעצמכם – סיפור חיים הוא מתנה של פעם בחיים.

לפרטים נוספים התקשרו:
052-2951407